konstigalilian -

En blågul överraskning!

Fortsättning på förra inlägget...

Från att ha trott att jag var påväg till en familjemiddag till att tro att jag var på väg till något äventyr för att sedan hamna på en familjemiddag hamnade jag slutligen i orten där jag växte upp. Utanför byns forumhus. Nu började jag ana något...

När min svåger Niklas, som hämtat upp mig för att köra mig till forumhuset, hade parkerat bilen bad han mig att blunda. Sen fick jag snällt nog rida på hans rygg in till byggnaden. Där inne var det knäpptyst. Inte ett ljud hördes...
 
Niklas bad mig att gå fram till den stora dörren som leder in till den stora salen. Jag gjorde det.
"Nu kan du öppna dörren" sa Niklas. Och då!..

Då möts jag av den mest välkomnande synen någonsin. För där stod dom två underbara människorna Jenny och Astrid viftandes med Sverigeflaggor varav dom säger:
Astrid: Ha ha ha, Ha den äran!
Jenny: Nej Nej, dumsnut!

Och när Astrid och Jenny framfört sitt lilla intro hörde jag fler röster, välbekanta röster, sjunga
"Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord
Du tysta, Du glädjerika sköna!
Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord,
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden!!!"
Och då ser jag
EN DRÖS AV MINA FANTASTISKA VÄNNER OCH FAMILJ!
Vilken överraskning!!! En liten välkommen-hem-middag med familjen? Jo jag tackar ja! En hejdundrande överrasknings-välkommen-hem-fest var vad det blev!
Och där stod lilla jag. Överväldigad och rörd till den högsta grad. 
Jag som trott att jag skulle iväg på något smutsigt äventyr för att sedan käka middag med familjen hamnade i en sverigepyntad lokal fylld med människor som betyder massor. Wow. Mållös än idag. 

Här kommer ett gäng bilder från festens start tagna av mina vänner.
Jenny och Astrid i väntan på att jag ska komma.
Här står gänget och trycker mot väggen i väntan på mig.

Min entré och deras "Ha ha ha Ha den äran. Nej Nej, Dumsnut!"
En stor kram till mina underbara Askungenmöss.
Du gamla Du fria tra la la la la
Jessin filmade alltsammans och jag efterlyser fortfarande att få ta del av den. Jessin!
Teddy var först med att ge mig en kram och ett äpple. Fick nämligen ett äpple var av alla som var där. Dom vet att jag gillar äpplen.

En lycklig Lilian
Min snygga svenska mamma.
<3
Glädje!
Äpplet som jag fick från Jonte var det självklart en tugga i. Typiskt för Jonte-Myra.
 
Mer bilder och mer från festen inom en snar framtid...
 

Kommentarer
Postat av: Micke Malm

Ja vilken hejdundrandes överraskningsfest det blev. Super kul va det. Den är på min topplista på fester. :)

Svar: Håller med dig till 100% Mr Malm! :)
Lilian Sundevall

2012-10-13 @ 22:09:05
Postat av: Rogersdottern

Hej och hå vad vi hade det trevligt och kul du!!!!!! KRAM på dej

Svar: Riktigt riktigt riktigt skoj! Tusen tack för en fest jag aldrig kommer att glömma! :D Kram!
Lilian Sundevall

2012-10-13 @ 23:26:11
URL: http://rogersdottern.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0