konstigalilian -

Inspelningen av THE MARTHA STEWART SHOW!

I går var jag alltså med under en inspelning av en Martha Stewart Show i NYC!
Vilket jag är himla glad över för vilken upplevelse.
Det var riktigt kul att kunna jämföra verkligheten med det man ser på tv och så var det allt något extra med att se mångmiljonärskan Martha Stewart i verkligheten.
I kulisserna såg det ut precis som på tv fast ändå inte. Inspelningslokalen var större och mycket mysigare än vad jag trodde att den skulle vara.
När all publik kommit till rätta och innan inspelningen drog igång började den här tjommen att spexa till det igen. Härre jössan var rolig han var! Det var som att få en bonus komedishow på köpet när han satte igång. En annan grej är att jag kan avslöja att han doftade godare än vad hans er ut att göra. Under inspelningen stod han då och då och hängde så pass nära mig att jag kunde känna doften av mystik, ett mörkt träslag och regnskog. Bakom-kulisserna-fakta när den är som bäst.
Publiken som fick sitta på stolar på golvnivå var dom som inte hade klätt sig i så färgglada kläder. De filurerna fick inte heller bli filmade av kamerorna. Där ser ni vad som händer om man inte klär sig i färg gott folk!
Melissa och jag hade där emot riktigt bra platser. I mitten av lokalen på första parketten.
Här har ni en bild på vad jag hade om mig på ena sidan axeln...
..och på sidan av andra axeln.
Jag tyckte att publiken var urtjusig i alla färger. Nästan som att titta ner i en godispåse med smartisar.
Medans vi väntade på att Martha skulle göra entré och innan inspelningen skulle börja fick vi se på när alla jobbare förberede allt.
Den här pyssel-karln har varit med i showen förr. Jag känner igen honom från en rad olika avsnitt. Under just detta avsnittet kommer han visa hur man kan göra läckra tavlor (se bilderna bakom honom) genom at använda petflaskor, färg, snören och tre pinnar.
Skärmarna med Marthas manus avslöjade för oss vad hon kom att säga, lite i förväg. Jag måste säga att det var kul att läsa på skärmarna och jämföra skillnaden på vad Martha sa och vad som faktist stod i manuset. Hon följde manuset bra men med en egen tvist. Känsla och improvisation kan man säga. Bra där Martha! Bra!
När inspelningarna väl satte igång fick man givetvis inte fotografera men det gör ju ingenting eftersom allt som hände spelades in av riktiga proffs! Och i morgon (fredag 9 mars) klockan 14:00 kommer showen visas på tv här i USA och med en repris på måndag klockan 13:00. Och kanske kanske kanske kommer mitt lilla fejs att dyka upp på amerikansk tv. Bra där Lilian. Bra!
Efter showen fick man lov att ta fram kamerorna för fotografering igen. Vilket jag givetvis gjorde för givetvis var jag tvungen att fånga självaste Martha på bild!
Jag har typ elva bilder på när Martha står som hon gör med micken i handen men jag visar bara upp två eftersom det är på tok för ointressant för er att se alla. Om ni undrar vad hon sa när kamerorna stängts av så kan jag avslöja att hon tackade så mycket för en lyckad inspelning, om hur hungrig man blir av att känna doften av mat, att hon älskar våren och så avslöjade hon även att hon fick sitt andra barnbarn dagen innan. Kul!
Sen var det dags att gå.
Och vid utgången stod en charmig karl och delade ut vår present som Martha lovade oss under showen.
En påse var med en fin present i.
Nämligen en sprillans nyutgivenkokbok från den söta kvinliga kocken som var med i programmet! 




Att vara med under en inspelning var riktigt kul! Roligare än vad jag föreställt mig. Vi i publiken var mer involverade än vad jag trodde innan. Mellan tagningarna, när kameramännen ändrade med kameror och rekvisitan möblerades om, riktades mycket av uppmärksamheten på oss. Till och med Martha själv drog några skämt för att få oss att skratta. Lokalen var fylld av en härlig och glad stämning.  
Jag måste säga att jag är imponerad över hur duktiga alla medverkande var. Det gjordes nästan inga omtagningar utan dom bara körde på. I stället för att ta om när något blev lite tokigt bad dom oss i publiken att skratta och så var det med den saken. Ska bli riktigt kul att se showen imorgon och jämföra med hur det faktist gick till när showen kom till. Det tog dom cirka 1h och 45min att filma showen som har en sändningstid på 1h. 



Så, imorgon ska jag alltså sitta bänkad för att se den inspelade showen som jag såg live :)

Kommentarer
Postat av: Micke Malm

Men va du får vara med om mycket skoj Lilian. Så coolt. :)

2012-03-09 @ 06:18:19
Postat av: Lollo

Jag vill också se!!!! :)



PUSS

2012-03-09 @ 08:37:06
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: Everlasting

Åh jag vill också se den showen nu. Jag hoppas de visar din nuna!

2012-03-09 @ 08:48:08
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/
Postat av: Anonym

VILKET MINNE FÖR LIVET.JAG HÅLLER MED MICKE MALM!HÄRLIGA MINNEN FÖR LIVET/PUSS O KRAM.mamma mona

2012-03-09 @ 08:58:50
Postat av: Kia

Åh vad roligt. Skulle också vilja =)

2012-03-10 @ 23:07:00
URL: http://kiaweister.blogg.se/
Postat av: jojo



Vad mycket spännande du får vara med om, måste var helt otroligt häftigt.

O detta med Martha måste verkligen vart en upplevelse. Så kul!

mvh/jojo

2012-03-14 @ 11:30:39
URL: http://johannajanssonnorberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0