konstigalilian -

Smält ost, rå potatis och stulna jordgubbar.

Liina och jag har ett intresse av att testa olika restauranger då vi älskar att äta och igår var det dags igen.
Då besökte vi det här stället som heter The Melting Pot. En fondu-restaurang. Fondu är för övrigt bland det mysigaste jag vet när det gäller mat. Fondu och stora fat med mat som alla äter i från samtidigt.
Vi beställde en big night out meny med fyra rätter.
Det började med en ostfondu som var så god så god.
Något annat som var riktigt gott var den här Love Martinin. Men jag måste allt medge att jag alltid blir besviken på alla sorters Martinis. Vet ni varför? Jo, för det är aldrig någon Martin-i-n'. (Det där var ett fruktansvärt dåligt skämt från min sida, jag vet).
Efter osten blev det sallad.
Och efter salladen kom fatet med allt rått som man lagade själv.
Husmora Liina kokte potätera.
Sen var det dags för pot nummer fyra -chokladen! och då började brinna. Servitören satte eld på't för att göra det hela lite extra maffigt.
I chokladen doppade vi allt det här. Mums.
Godast var jordgubbarna tycker jag. Jag tyckte att dom var så goda så att jag inte tvekade en sekund när Liina gav mig utmaningen om att sno skålen med jordgubbar som ett grannbord en bit ifrån oss hade lämnat kvar efter att dom avslutat sin måltid. Fast. Ärligt så åt vi inte av dom. Nej, inte med alla sjukdommar som finns i dagens samhälle. Det var mest en sån där galen grej som jag brukar utsätta mig själv för. Liina och jag fick oss i alla fall ett gott skratt och jag fick även sitta nervös en stund för jag blev orolig över att bordet jag tog dom ifrån inte hade avslutat sin måltid utan bara gått till baren eller på toaletten eller vad sjutton som helst. Tur som nog så kom dom aldrig tillbaka. Hade blivit lite jobbigt att förklara för dom att jag snott deras jordgubbar...
Nöjda och glada och med lite för lite lämnad dricks lämnade vi restaurangen. Dåligt av oss att lämna stället med en snål dricks för servicen var inte dålig på något sett utan det var mest för att maten var så dyr och vi måste tänka lite på ekonomin så att vi kan lyxa under vår stundande semester så därför drog vi ner på dricksen och fy vad jag försöker slingra mig i att försöka få det att låta bra när det egentligen inte var bra av oss att göra så men strunt samma och jag passar även på att be om ursäkt för denna jobbiga och långa och helt gramatiskt felaktiga mening. 




Translation:
A visit at The Melting Pot with Liina 3/2 -12.

Kommentarer
Postat av: Lollo

Jag vet ett yrke som skulle passa Dig ypperligt!

-Fotograf till Kokböcker!

Det vattnas i munnen av alla dina härliga matbilder!



Älskar Dig Lillasyster!

2012-03-03 @ 22:19:27
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: helena

så gott och fina bilder som vanligt :)

2012-03-04 @ 07:59:04
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Postat av: Sara

2012-03-04 @ 09:26:57
URL: http://Altelind.bloggf.
Postat av: Sara

Hahahah råkade trycka enter efter jag hade stavat blogg till bloggf x) hur som helst jäklar vad hungrig ja blev nu när jag läste dehär inlägget ! Måste rackt klive upp o äte frulln ! Och JA jag vill bo i ditt rum :)

2012-03-04 @ 09:29:34
URL: http://altelind.blogg.se/
Postat av: Anonym

MUMSMUMS FILLEBABBA!!!!!!!!!!!!! Som sagt, SNÅLVATTNET RINNER PÅ QSS SQM LÄSER DIN BLOGG. HÄRLIGT NI HAR DET KÄCKINGAR. LOVE YOU SO MUTCH/ DIN MAMMA MONA

2012-03-04 @ 12:27:17
Postat av: eva

snygga bilder, gott allt ser ut.

hoppas du har det bra...

kram

2012-03-04 @ 17:27:40
Postat av: Everlasting

Men varför i all sin dar lämnar man jordgubbarna? Då förtjänar man faktiskt att få dem stulna.

2012-03-07 @ 22:39:15
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0