konstigalilian -

Nu vet jag varför solen alltid skiner i Karlstad!

Ni kan nog inte förstå hur lycklig jag känner mig i detta nu. För det är så att jag fick en grej på posten idag som gjorde mig riktigtriktigtriktigt glad! Riktigt glad alltså!
Det var imorse jag fick se att det låg ett vykort med ett Karlstadsmotiv på, på vardagsrumsbordet. Jag tänkte att det där måste vara till mig och så tänkte jag genast, utan att ha läst det, på min stora idol Astrid Karlsson. Världens bästa Karlsson. För hon bor nämligen i Karlstad.
Och mycket riktigt så var det i från Astrid! Helt galet roligt och överraskande! Skrivet i färgen grönt och allt! Och vet ni vad? Vykortet har ett större värde i sig än att enbart vara ett vykort. Det är även ett presentkort! Jag ska få besöka Astrid i staden där solen alltid skiner. Kost och logi ingår. Det enda jag behöver ta med mig är ett glatt humör och en tandborste. lätt fixat!
Ni fattar nog inte hur glad jag känner mig just nu. För att ge er en liten hum så kan det jämföras med att ett Carola/Tomas Ledin/Sven Wolter/Alexander Skarsgård/Peter Jide/Magnus Härenstam/Lasse Berghagen/Peter Forsberg/Plura/Uno Svenningsson/Lill-Babs/Ola Salo/eller-nämn-vilken-svensk-kändis-som-helst fan skulle få komma hem och umgås med sin idol under ett par dygn eller så. Galet stort med andra ord!
Och för alla er som konstigt nog skulle undra över vem Världens bästa Astrid Karlsson är kan jag säga att hon är en tjej som växte upp i Hjortkvarn, samma fina ort som mig, och som jag har vetat om hela livet men aldrig riktigt spenderat tid med. Mycket på grund av en liten ålderskillnad som var stor när vi var små. För när vi växte upp på samma ort var jag på tok för liten för att ens få för mig att fråga stora Astrid om jag fick vara med henne och leka. Hon tillhörde ju gruppen av dom stora som man såg upp till.   
Nu ska jag alltså få komma hem till henne. Att det kommer bli trevligt det tvivlar jag inte en sekund på. Och att hon är riktigt duktig som värdinna det vet jag redan då jag på hennes blogg har läst om hennes syskonbarns och syskonbarnshunds gästande hemma hos henne. Rena rama lyxen vill jag påstå och nu är det alltså min tur! Glädjeskutt för det! 


Blogg var det ja. Det är på Astrids blogg som jag lärt känna henne lite bättre så här på äldre dar än från när man var liten och blyg. Astrid har för övrigt den bästa bloggen alla kategorier! Jag fnissar så gott som alltid högt när jag läser den och lämnar den alltid med ett stort leende i väntan på att nästa inlägg ska poppa upp. 
Ni kan ju bara själva tänka er vilken härlig rackare hon är då hon bjuder in en ofrämmande främling som mig bara så där. Med ett presentkort skickat ända till USA. 

!!!missa inte---> BAKTANKAR.BLOGSPOT.COM <---inte missa!!!
Om jag vore en recensent skulle jag beskriva Astrids blog så här: 
Med inlevelse och humor gör hon varje inlägg till något extra. 
Det spelar ingen roll om det handlar om vardagliga händelser, kortspel med kusiner, festliga ögonblick, delfiner eller innebandymatcher -hon lyckas alltid att göra varje inlägg till det extra! Hennes interna skämt får en att le och gör även så att man vill veta mer om både henne, hennes familj och vänner. Så om ni vill läsa om ett liv som levs av en tjej med fötterna på jorden, glimten i ögat och hjärtat på rätta stället kommer ni hamna precis rätt!



Astrid Karlsson. Världens bästa Karlsson.
Hur tackar man för något så här underbart kuligt? 
Jag gör mig ett försök med att säga Tack Snälla Du Störtsköna Människa!
Jag kommer mer än gärna på besök! Presentkortet kommer jag förvara säkert tills det är dags. Räkna med att jag dyker upp snart efter att jag kommer hem till Sverige igen. Kan knappt berga mig! 
Att spendera tid med sin idol i staden där solen alltid skiner. Kan det bli bättre? Nej, jag tror inte det!
TACK SNÄLLA och STOR KRAM!
/Lilian



Translation of course:
Do you know about Astrid Lindgrens Karlsson on the roof? He use to say that he is the best Karlsson in the whole world. Screw him! Astrid is the best Karlsson in the world. No doubt!

Kommentarer
Postat av: Ass

Åh så generad jag blir!! Men glad att du gillade det :) Ser verkligen fram emot ett besök! Ja och så gillar jag att du får mig att låta som cool när jag var liten... Jag som var värsta tönten :D

2012-03-21 @ 07:33:51
URL: http://baktankar.blogspot.com
Postat av: Sassäh ᵔᴥᵔ

Hallojs kära du! :) Hoppas du får en underbar onsdag. Lust att eventuellt göra ett bloglovinbyte? :):) KRAM.

nojjz.blogg.se

2012-03-21 @ 10:55:09
URL: http://nojjz.blogg.se/
Postat av: Lollo

Astrid! Du tönt? Skulle inte tro det! Det var Dig som man fick ett leende av i korridorerna när dom andra tittade bort! Du ÄR o VAR en av de bästa! :)



Förstår att Du är Lycklig Lilian!

2012-03-21 @ 12:42:29
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: Boalitos

Nu fick du mig att läsa en ny blogg jue:) gillar den dessutom,trots den mycket tvivelaktiga smaken på favvohockeylag ;) men men,hjortkvarnstjejer är ju toppengrejer:0)

2012-03-21 @ 13:25:46
Postat av: Anonym

ASTRID!Jag minns hur SUNDEVALLBARNEN gillade DIG, även jag mamma Mona. KRAM ASTRID

2012-03-21 @ 13:26:59
Postat av: Boa igen

Tack för pojkarnas post igår Lilian!! Bland alla räkningar så låg guldkornen från Dig:)

2012-03-21 @ 13:27:39
Postat av: Ass

Så söta ni är :) Kanske jag kan adoptera er som min bonusfamilj?! Jag vill inte byta ut den jag har för den är alltför bra -men fler kan väl inte skada?! :)

2012-03-21 @ 22:45:33
URL: http://baktankar.blogspot.com
Postat av: eva

alltid kul och få post=)

kram

2012-03-22 @ 06:29:24
Postat av: En av StoraSystrarna, Linnea!

Wow! Vilken grej!



Kost och logi, har inte Astrid sett hur mycket du äter nu förtiden? ;)



Jag är stört säker på att ni kommer få det kul! Lite galet med säkert..



Astrid?! Vet du vart min brevlåda bor? :)



Jag Älskar Dig Lill Systra Mi!

2012-03-23 @ 10:32:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0