konstigalilian -

Viva Italia

För en vecka sedan, alltså förra fredagen, gick jag och Liina på italiensk festival. 

Den hölls i kvareteren runt den katolska kyrkan. 

Dom hade pimpat med flaggor i grönt, rött och vitt viva Italien. 

Festivalen var populär minsann. Det kryllade av folk. Folk som ville äta, åka karusell, lyssna på italiensk musik och dricka vin. 

Det härligaste med såna här tillställningar tycker jag alltid är glädjeskratten man kan höra från tivoliområdet. 

Festivalens tivoli var rätt stort och där kunde man se folk av alla dess slag. Till och med nunnor. 

Man kunde vinna saker om man ville. Det coolaste man kunde vinna tycker jag personligen var den här rastabananen, och då kan ni ju själva räkna ut hur dåligt utbudet på bra priser egentligen var.

Liina och jag som skulle vidare iväg på fest gick igenom festivalen lite snabbt utan att vare sig åka karusell eller vinna lågbudget-priser. 

Men vi hann med att prova panzarotti som är en dubbelvikt friterad pizza. Något som min värdmamma, som har italienskt i blodet, rekommenderade varmt. Det var gott och så fick det en även att tycka att vanlig pizza är rena hälsomaten. 

Festivalen höll på i en vecka, från sön-sön, och tycktes vara hur populär som helst hos allt folket.
Det är föresten i den här kyrkan som Eric & Melissa gift sig och som deras tre söner blivit döpta i.

Efter att vi gått igenom alla kvarter av festivalområden började solen ligga lågt och vi var redo att börja kvällens partande. Eller nästan. Innan vi skulle bege oss mot festen så ville jag käka och dricka mexikanskt. Först bar det åt mot ett mexikanskt matställe och sedan en trevlig tequilabar.. 

Kommentarer
Postat av: Karro

Jaha ni tävlade inte.. Åh snällt. Det är ju inte så att du vet att jag älskar rastafari bananer, nej nej. Och inte så att du loooovat att fixa en åt mig. . Aja kom väl ngt viktigare i mellan?! Nämen jag är okej. . . Fint inlägg för övrigt. Hej då / Karolina (du vet din s.k. Vän)

2012-06-25 @ 11:53:33
URL: http://kfrick.blogg.se
Postat av: boalitos

Tar du hem några typ 25 Panzarotti till mig nlir jag glader :-) :-)

2012-06-25 @ 16:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0