konstigalilian -

När livet är toppen!

New York New York!!! Efter jobbet på fredagskvällen tog Karro och jag bussen upp till New York för vår New York weekend. Tänk, en hel helg i New York. Min bästa vän och jag! New York New York New York!

Snart efter att vi kom fram började det mörkna och staden som aldrig sover började glittra.

Det första vi gjorde efter att vi checkat in på hotellet var att beöka TopOfTheRock. Där skulle vi fira och inviga vår New York helg!

Innan man får komma in i hissarna upp till toppen blir man fotograferad två gånger. Ena gången med armarna ner och andra gången med armarna upp som att man vore lyckligast i världen. Karolina och jag gjorde visst rätt fast ändå inte när vi blev fotade. Vi räknade med att vi skulle bli fotade en gång så vi gjorde den där lyckliga grejen först så på bild nummer två sa fotografen åt oss att se normala ut. Men eftersom hon frågade oss så var ju "normala" just precis det vi varit på första bilden hon tog. Lyckligast och gladast i hela världen! 

På biljetten sitter gubbarna som byggde byggnaden och dinglar med benen. 

I kön upp fick Karro ragg. Eftersom bilden på karln var svartvit sa Karro "Lilian, den där bilden måste du göra svartvit så jag matchar in så det ser äkta ut". Karro, vad tycks? Personligen tycker jag det ser väldigt äkta ut... 

På väg upp fick vi en tjuvkik av Empire. Fina Empire som varje kväll lyser fint i olika färger. 

Väl uppe, när vi kom ut till utkiket, blev Karros reaktion den bästa någonsin. Hennes ögon sken upp som stora stjärnor och hon utbrast ett långt "Wooooooooow". Så såg man hur det riktigt bubblade i hela henne av upprymdhet. Jag tyckte såklart också att det var helt fantastiskt vackert. Detta är en utsikt jag verkligen älskar!  

Att vara så högt uppe i en byggnad är fantastiskt. 

"Jag har varit uppe i Lisebergstornet och det tyckte jag var högt och fint men jämför man med det här så, woooow!" /Karolina

Eftersom jag inte kunde bestämma mig vilken av bilderna på Karro jag skulle lägga upp så lägger jag upp alla tre. 

Tänk. Karolina och jag på topp, på Top Of The Rock i New York City. 

Lilla jag och stora Empire och en massa andra hus. 

Som jag sa så var vi uppe i toppen för att fira och fira det gör man ju som svensk i en skål. Och den som nu tror att Karolina dricker vatten har helt fel. Snacka om fusk i kontrollen man går igenom innan man får komma upp, för man får vare sig ha med sig mat eller dryck egentligen. Men men, vad skulle vi göra åt deras slarvfel? Dricka upp såklart! 

Efter att ha stått ett bra tag på utkik ett tog vi trappen upp till utkik två. "Finns det en våning till!" Utbrast Karro. Jodå! Det finns det. 

Det första jag såg när vi kom upp var det här. Lampglitter mellan staketet. 

Utsikten är verkligen magnifik!!! Lätt värt sina tre utropstecken som jag just skrev. 

Om jag får tipsa så vill jag, precis som äkta New Yorkbor, tipsa er om att välja TopOfTheRock framför Empire om ni väljer att se utsikten från ett av dom. Utsikten från TopOfTheRock är bättre. Mycket för att man faktiskt kan se upplysta och fina Empire där ifrån och att själva utsikten över staden helt enkelt är finare. Man ser ju till och med hela central parken för sjutton! 

Det är mysigt att vara där uppe. Man hör och känner vinden, hör folks småprat samtidigt som man ler in i alla tindrande blickar som har en bullrig stad långt nedanför sig.

"Tänk hur stora man tycker byggnaderna är när man står där nere. Så tänker man på hur små man tycker dom är nu när man står här uppe. Då fattar man lite hur högt upp man faktiskt är" som Karro så klokt sa. 

Lilian utsiktsnjutar'n. 

Det är när man väl befinner sig så här högt uppe som man inser hur modig Spiderman faktiskt är. 

Skulle ni våga svinga er med spindelnät mellan dom här byggnaderna menar jag? 

Efter att ha stått och känt in den härliga högt-uppe-luften sa vi hejdå och begav oss vidare för att återigen se staden från ett grodperspektiv.

Kommentarer
Postat av: Micke Malm

Man bara älskar New York. Ska dit igen ska dit igen ska dit igen. :)

2012-06-15 @ 21:16:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0