konstigalilian -

Morgonkaffe, Central Park och ugnspannkakebröd.

Lördagsmorgon. Med 2,5 timmar sömn i kroppen och blåsor på fötterna gick vi med humöret i topp på en mysig morgonpromenad till Central Park för att fortsätta promenera där. Promenad i följd av promenad helt enkelt!

På vår väg mot central parken slank vi in på ett Magnolia Bakery för att köpa oss morgonkaffe. Gott sådant!

Karolina i Central Park! Om jag får tipsa så skulle jag tipsa er om att börja era promenader i Central Park från 5th avenue vid Apple Store och den där fontänen som är där bland annat. Då träder man in i parken där det finns en massa fina broar och slingriga stigar och annat fint. Det gör att ens promenad blir jättemysig och trevlig.

Vi hade turen att kunna se lite baseball. 

Tänk att kunna promenera så där i fina Central Park en lördagsmorgon med sin bästa vän. 

Det är bara liksom så där himla fint i den där stora parken mitt i New York. Det är ett som är säkert. 

Så här ska jag göra i min trädgård och alla som vill är välkomna att sitta där under och fika med mig. 

Senare tog vi oss ut ur parken för att leta upp ett frukostställe. Dock blev det några stopp på vägen såklart. Som när vi fick se en skolbuss för då radade Karolina upp sig som att det vore back to school a la americano.  

Polis polis potatisgris gå hem och skura morsans spis. 

Efter rekommendation av en kvinna som rastade fyra hundar samtidigt gick vi till det här stället och åt frukost. OBS! Kvinnan på bilden har ingenting med texten att göra. /Bullen 

Där fick man ett fluffigt bröd i väntan på sin beställda mat. 

Brödet var gott. Smakade precis som ugnspannkaka! 

Till frukost tog vi omelett och pannkakor. 

Pannkakorna var så smarriga så. En fräsch och syrlig cintron smak och så en hög med färska bär. En bra start på dagen! 

Efter frukosten var vi fyllda med energi och redo för att vandra vidare. Genom gator som turister oftast inte ser men som man lite hemligt utforskar om man är nyfiken att se hur dom äkta New Yorkborna faktiskt har det. Sånt är kul tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Sara

Gud vad det längsen jag var in på din blogg, säkert 5-6dar ! Nu blir det mycket läsning wieee :D föresten, skitfina bilder !!

2012-06-16 @ 18:10:26
URL: http://altelind.blogg.se/
Postat av: Everlasting

Åh Bullen! Alla har visst växt upp med Bullen.

2012-06-16 @ 18:35:55
URL: http://everlasting.nu
Postat av: Kia

Åh känner igen mig i massa av dina NY bilder :) så kul! Längtar tillbaka som bara den. Vi började nästan alltid våra central park-promenader där vid 5th avenue, helt underbart.

2012-06-17 @ 00:10:33
URL: http://kiaweister.blogg.se/
Postat av: Anonym

2012-06-17 @ 21:52:43
Postat av: Jasmine

Roligt att spana in dina senaste inlägg och se vad du och din vän har gjort.



Svar: Ja, jag är jätteglad att jag har jobb i sommar - dessutom på en arbetsplats som jag trivs mycket bra på.



Kram

2012-06-18 @ 21:34:16
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Svar: Ja, jordgloben var verkligen en fin present. Jag blev mycket glad för den.

Kram

2012-06-19 @ 10:28:02
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0