konstigalilian -

GRATTIS BÄSTA BETTIS!

Kläm i från tårna och sjung ut i ett Grattis till min storasyster Bettis som fyller år idag 9/8! 

Älskade älskade storasyster! Tänk vad jag håller dig kär! När jag var liten var du min absoluta favorit. Allt med Bettis var bäst. Du var den jag såg upp till allra mest. Onsdagar var den bästa dagen i veckan för då var jag ledig från lekis och hade hela förmiddagen ensam hemma med dig. Då låg vi kvar i sängen länge och kollade på barnprogram. Det var ett tecknat program med delfiner som bodde på havsbotten på kanal 3 och efter det visades Zorro. Du sa att jag var lite som Zorro eftersom jag har ett ärr på kinden som har formen av ett Z. Det fick mig att känna mig bra och speciell. Det var du allra bäst på. Att få mig att känna mig extra bra och speciell. Det var därför jag var så himla ledsen när du skulle flytta till London. Det var därför Lilian 6år låtsades ramla ner från sängen för att låtsas ha ont för att ha en anledning till att gråta. Oj vad jag grät sen! Och Mamma och du visste att gråten inte var för att jag ramlat ner från sängen, och jag visste att ni visste att jag grät krokodiltårar för att min Bettis skulle vara iväg från mig. Tur som var blev du inte kvar i London så länge och jag fick ha dig tillbaka hos mig. Värre blev det sen när du skulle flytta till egen lägenhet i Finspång. Det var det värsta. Jag minns än idag hur jag packade en påse fylld med saker för att du skulle minnas mig. Pärlor, figurer jag gjort av trolldeg, teckningar, fina egenplockade stenar, pinnar, snuttar av fina presentsnören och allt möjligt krimskrams som kan tänkas vara bra att ha när man ska flytta hemifrån och om man vill minnas sin minstaste lillasyster. Som tur var sågs vi titt som tätt då du ofta kom och hälsade på oss och som tur var kom jag ofta och hälsade på dig. Det var bland det bästa som fanns. Att komma och hälsa på dig alldeles själv! Sova över och hyra film och äta godis och gå i affärer i Finspång och få välja nån sak som man sett ut som du betalade för. Bara för att du älskade mig sa du. Det är fina band vi haft till varandra genom hela livet. Syskon är till för många saker. En grej är ju att bråkas och kivas lite men med dig har jag aldrig riktigt gjort det. Och inte heller är jag det minsta nyfiken på hur det känns att rycka dig i håret eller vilken reaktion jag skulle få tillbaka om jag ropade ett fult ord. Varför det är så med just dig vet jag inte, för jag älskar ju alla mina syskon lika mycket. Det enda jag kan ha svar på är att jag aldrig någonsin vill kivas med Bästa Bettis som alltid fått mig att känna mig speciell. Bästa Bettis som skrattar och ler och ställer sig och bakar en ny sockerkaka efter att jag just råkat vält ut den nybakta, som stod på svalning i fönstret, ner på gatan. Bästa Bettis som lätt som en plätt lurar i mig en hel macka genom att säga att den är halv fast att den egentligen är dubbelvikt.  
Bettis, Grattis på födelsedagen!
Jag älskar dig runt jorden och tillbaka igen om och om och om igen! ♥ Puss och Kram /Lilian 


Kommentarer
Postat av: Lollo

Nu fick Du mig att längta något enormt efter Bettis! <3
Du kan konsten att få mig gråta tårar av att bli rörd :)
PUSS o KRAM
Ps. Jag vet hur det känns att rycka Bettis i håret o det är inte så vidare värst ;)

2012-08-10 @ 08:26:44
Postat av: eva

hejsan där=)
så fint skrivet, jag börja gråta,
allt så sant om bettis hon är bara bäst.
ja kommer med i håg alla hyss ni gjorde mot bettis=)
kram till dig...

2012-08-10 @ 18:42:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0