konstigalilian -

Polen stavas med ett o, Poolen stavas med två o.

I kväll har jag varit på en Polsk festival. Jajemen, ni hörde rätt.
Två svenskar på en Polsk festival i USA. Det ni!
I Polen gillar man att åka karusell.
En svensk som fotar ett parisehjul på en Polsk festival i USA. Detta blir bara bättre och bättre!
Nästan direkt när vi kom in på festivalen kom dom här snubbarna fram till oss och frågade om vi var fotografer. Nej, sa jag. Vill du bli? sa dom. Nej, sa jag. Efter att ha pratat en stund och när dom tittat igenom min kamera lite snabbt erbjöd dom mig jobb som fotograf till deras skivomslag. I så fall i dagsljus på ett köpcentrum eller nåt för Gud vet vad vem som helst kan ha i åtanke (så var inte orolig lilla mamma). Nävars, killarna får sätta sig i en fotoautomat istället om dom inte hittar någon annan som vill fota dom förstås. Tack ändå.
Det blinkade så tjusigt om alla lampor i kvällens mörker.
Johanna och jag funderade på om vi skulle fiska lite ankor i utbyte mot ett gosedjur men vi beslutade oss för att inte göra det då vinsterna inte var så mycket till att hänga i granen.
Mer lampor.
Sånna här karuseller har jag alltid älskat för dom är så fina. Ska nog ha en sån i mitt vardagsrum när jag blir stor.
Ett pimpat popcornbås.
Fresh popcorn delicious crisp.
Candy, cola, popcorn.
Sånna här automater stannade jag ofta vid när jag var liten för att tjata till mig en tuggummikula. Hoppades förstås alltid att en grön kula skulle trilla ner till mig för grönt har varit min älsklingsfärg sen jag föddes förstår ni.
Vi var såklart tvugna att prova på det Polska köket! Något jag ångrar lite så här i efterhand.
Den här bilden sumerar Johannas och mina smaklökars känslor för den Polska maten på ett bra sätt.
Sorry Polen ♥
Jag gömde resterna lite fint under en servett. Ni vet, sådär man gjorde i skolan när man inte ville visa mattanterna hur mycket mat man slängde.
Om sanningen ska fram var det rätt skönt att se att det var fler vars den Polska maten inte riktigt föll i smaken.
Mätta och belåtna, eller njae -Hungriga men glada gick vi vidare för att kamma hem lite skit. Vi tyckte att utbudet i skjuta-ner-muggar-båset såg bra ut.
Men vi ångrade oss snabbt när vi insåg att Mr Charmör 2011 jobbade där. Dock var det lite för sen att dra sig ur.
Så jag grabbade tag i geväret och sköt så det small om det.
Jag vann! (vinst varje gång). Jag valde en grön stjärna.
Men killen i båset envisades om att få tillbaka den...
...för han ville skriva ner sitt namn och mobilnr till mig. Ni skulle vart med och sett hans frieri! Var svårt att hålla sig för skratt ska ni veta. Han skröt om sitt turnera-runt-i-en-lastbil-liv och om hur bra hand är med barn. Det där med barn är ju en bra sak men om han tror att jag faller för någon med så där mycket skit under naglarna så är han helt ute och cyklar.
Efter en bra stund, då det tog lång tid för killen att smöra in sig, var det Johannas tur.
Hon sköt ner en bättre mugg än mig så hon fick välja grej från ett annat utbud. Hon valde en prinsessig grej.
Våra vinster.
Storvinsten?
Johanna och jag kom fram till att priserna hos ankorna kanske inte hade varit så tokiga trots allt :)
Så nu har man varit på en Polsk festival också!


Translation:
Tonight have I been with Johanna on a Polish festival. Two Swedes at a Polish festival in the U.S. Pretty fun, right? :)

Kommentarer
Postat av: Lollo

Lite skit under naglarna har ingen dött av ;)

Mysig Kille! Hahahahaha!

2011-09-15 @ 11:17:23
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: sara

"Men vi ångrade oss snabbt när vi insåg att Mr Charmör 2011 jobbade där. Dock var det lite för sen att dra sig ur." jag håller på att skita på mig av skratt, jag dör. Sen pricken över i:et dedär om naglarna hhahhahah xD och jag håller med, skit under naglarna är inte okej, vatusan de kan ju vara vad som helst...t.ex bajsrester från att att han inte hittade toarullen när han var på en av bajjamajjorna ! Who knowes !

2011-09-15 @ 12:28:32
URL: http://altelind.blogg.se/
Postat av: boalitos

Vilka himla tur att din syster (den bästa av alla de underbara) inte bryr sig om skit under naglarna! Eller just det...biter ju ner dom så jag inte har några naglar att ha skit under,så var det ju ja....;) I Love U! :0)

2011-09-15 @ 12:44:12
Postat av: karro

tack för ditt stöd vännen! jag börjar se ljuset i tunneln.. bara 250 ord kvar (dina använde jag genast ;)hih)



ojoj visst vann du storvinsten, men som sagt du verkar inte till skaffat dig kunskapen Elin gav dig ;)



hörre du dejta lugnt nu!och du.. jag saknar dig otroooooligt mycket! <3<3<3

2011-09-15 @ 14:14:42
URL: http://kfrick.blogg.se/
Postat av: Tessan

Men Lilian va inte så tjinkig! Jag tycker absolut att du ska satsa, han såg ju riktigt go ut....Eller?;)

2011-09-15 @ 14:28:44
URL: http://thherese.blogg.se/
Postat av: Rapp

Det där med bus låter ju riktigt bra ;)

Håller med de andra, din kille det där! ta hem honom. :D

2011-09-15 @ 17:14:49
URL: http://kondenserad.wordpress.com/
Postat av: sofia

JAg tänkte ena att du kanske tog det i fel ordning, fick barnet först och sen hittade en "matchande" pappa. För Herr charmör skulle mycket väl kunna vara Berra Jrs pappa. ;) Haha. Dock är ju Berra lite hårfagrare. Och sötare. :)



Du skriver så roligt, sitter här alldeles för sent och skrattar inom mej (vill inte väcka liten).



Kram

2011-09-16 @ 00:52:01
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/
Postat av: eva

roligt och läsa om dig och dina äventyr.

oj vilket roligt nöjesfält.

blir lite avis måste ja nog säga.

önskar dig en toppen helg.

kram

2011-09-16 @ 16:37:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0