konstigalilian -

Back to school

Ser ni så fin himlen var när jag började skolan i torsdagskväll?
Yes, jag har börjat plugga nu. På en konstskola här i stan.
En kväll i veckan kommer jag tillbringa på skolan för att teckna och snacka konst. Min klass är en grupp på 8 personer med blandade åldrar och personligheter -sånt gillar jag! Vår första lektion ägnade vi åt att presentera oss för varandra (jag berättade bland annat att jag heter Lilian, kommer från Sverige och att en katt förlöste sina ungar på min huvudkudde när jag låg och sov när jag var sexochetthalft. Det tyckte alla var kul och lite äckligt, det tycker jag med) så fick vi göra våra egna stilleben av skor som vi tecknade av. Så fick vi hemläxa ska ni se. Ska teckna 75st oskuggade öron på ett och samma papper till nästa veckas lektion. Ni kommer få se min bild här på bloggen framöver lovar jag, oavsett hur den blir. Ibland är jag allt bra snäll.


Translation:
I have started studying at an art school. Feel as good as the fish doin water (an expression we use in Sweden when something feels good).

Kommentarer
Postat av: ErikaT

Den teckningen väntar vi med spänning på att se =D

2011-09-18 @ 16:32:01
Postat av: Maritta

Spännande låter det. Förresten jag ska hälsa från Lasse o fröken Britta också :)

2011-09-18 @ 16:54:58
Postat av: Rapp

Yay! nu får vi se vad Lilian gör med en pensel och penna igen :D Fortsätt ha sådär kul som du har :)

2011-09-18 @ 17:46:01
URL: http://kondenserad.wordpress.com/
Postat av: Frida

Du menar att du missade att dela med dig av detaljen att Ernst är din pappa? ;) <3

2011-09-19 @ 09:27:01
URL: http://freus.blogg.se/
Postat av: eva

kul och spännande och få se vad du skapar.

så duktig som du är.

kram

2011-09-19 @ 17:32:41
Postat av: SARA ALTELIND !!!!!!

Asså lilla lilla lilla lilian jag håller på att skita på mig, och då menar jag inte lite, nästan sådär sprutbajs så jag flyger igenom taket som en liten raket..okej inte så pass. Okej ska komma till saken, tanken av att se lilla du vakna av att det ligger nykläckta kattungar brevid ditt huvud är klockren jag kan inte sluta skratta av att du inte vaknade haha :D gud vad jag tycker om dig och din blogg !

2011-09-19 @ 21:54:41
URL: http://altelind.blogg.se/
Postat av: Everlasting

Hahaha, vilket härligt uppvaknande du måste ha fått!



Men grattis till plats på konstskola, det måste passa dig helt perfekt.

2011-10-04 @ 18:48:09
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0