konstigalilian -

När 8:e våningen skrattade åt mig på Macy's i New York.

I går när jag var i New York över dagen passade jag på att hälsa på Santa Claus. Han bor nämligen där mellan klockan 8am och 9pm så här i juletid. Jo, det är sant! På Macy's 8:e våning.
Jag begav mig dit upp helt ensam på egen hand. 
Eller, inte riktigt helt ensam kanske. Kön för att komma till Santa var enorm ska ni veta! Den ringlade sig kors och tvärs och det var en lååång väntan. Lite pinsamt kanske det skulle tyckas att avslöja att det tog mig 1h och 10min för att få sitta i Santas knä. Men som ni vet så tycker jag väldigt sällan att något är pinsamt och detta är för mig en sån där inte-det-minstaste-dugg-pinsam-grej. 
Väntan var lång men inte så värst tråkig tycker jag. För nu föll det ju sig så att stora delar av kön inte var i någon tråkig miljö direkt. Nej tvärtom! Efter att ha köat i ca 40min klev man på the NorthPole Express.
Här stod jag alltså. Tillsammans med en stor förväntansfull barnaskara och en drös med uttråkade föräldrar. Själv var jag lika förväntansfull som barnen. Vet ni föresten vad, jag fick frågorna "So, where is your kids?" och "Are you here alone, that's so awesome!" sju gånger i kön. Ja, jag höll räkningen.
Efter en stunds köande i tågvagnarna klev man av på stationen.
Där var det vintrigt må ni tro!
Till och med så vintrigt att den här trevliga lilla pingvinen hade tagit fram sin hatt, halsduk och kälke.
Just ja, jag måste ju tillägga att i stort sett alla grejer hade någon detalj som rörde sig. Det här gigantiska trädet tittade till exempel åt både det ena och det andra hållet med sina ögon.
Så var det förstås pyntat med juleljusfyllda granar i stort sett överallt.
Snögubbekören bjöd på sång! Så dansade dom fint i takt med hjälp av dirigenten.
En hög gran hade tågbanor trafikerade av tåg runt sig. Tuff tuff!
Gran på gran fylld med dekorationer!
Och kolla här då. Santas släde!
Fullproppad med både det ena och det andra.
Så började det närma sig slutdestinationen...
..NorthPole Village! Där Santa håller till!
Här stod det en Elf och ropade "Next child in line!" Och när väl jag kom fram fick jag frågan:
"How many kids?"
"Just me" svarade jag.  
"Just you?! Oh wow, that's great!!" san han. Sen ropade han ut fenomet att vuxna jag kommit själv för att besöka Santa till sina Elf kompisar och givetvis hörde även kön det så när jag gjorde min entré till Santa fick jag kön och Elfernas jubel och applåder. Mycket snällt av dom men samtidigt lite tragiskt för jag menar kom igen! Jag kan väl ändå inte vara den enda vuxna som köar på Macy's 8:e våning för att själv få träffa Santa heller.
Och här sitter Vi! Lilla Jag i Santas knä!
Och nu ska ni få höra. Inte tänke väl jag på att han skulle fråga vad jag ville ha i julklapp heller! Så det blev lite så här med den saken:
"So, my sweet little girl. What do YOU want for Christmas?"
"Oh, dear Santa. I just came to say Hello".
"Hohoho! That's nice of you but you should make one wish and I want you to think carefully about what you want".
Gah! Det stod helt still i huvudet på mig efter att han satte sån hög press på min önskning så allt jag kunde komma tänka på var det här "Peace on earth?" Med ett kluckande skratt godtog han min önskning och så sa han att han ska göra sitt bästa. Tack Santa!
Den här Elfen gav mig en kram och så sa att hon ville vara som jag. Det var väldigt snällt av henne men framför allt väldigt underligt eftersom hon inte känner mig det minsta. Nå väl. Förutom kramen fick jag även en till sak av henne...
Ta daaa! En pin som bevis på att jag minsann har suttit i Santas knä. Och det helt själv -utan varken Mamma eller Pappa och utan att ens fälla en fjuttig liten tår av rädsla! Jag är en stor flicka nu. Eller. Tja, kanske inte trots allt...


Translation:
My visit at Macy's Santaland. Me. Just me. No mum, no dad. Just me. I'm a big girl now...(?)

Kommentarer
Postat av: Rapp

Shiiit va man kommer få höra om detta varje jul framöver :D

"Vem har suttit i jultomtens knä? jo lilian såklart!"



Du är bara för rolig du!



Fortsätt med ditt typiska Lilian liv ;)

2011-12-05 @ 03:45:53
URL: http://kondenserad.wordpress.com/
Postat av: Matilda

Hjälp vad bra du är, skulle aldrig vågat det själv, men fatta vad roligt, du kommer att komma ihåg det hela livet :D

2011-12-05 @ 05:18:35
URL: http://styrkaostrid.blogg.se/
Postat av: Lollo

Det var ju för 17 den RIKTIGA Tomten! Lätt värt att köa då!!!

Jag är hur avundsjuk som helst! Vill också träffa Tomten!



Kan lova att Du var den sötaste flickan som satt i Tomtens knä på hela dagen... eller förresten på hela året!



Puss!

2011-12-05 @ 05:37:21
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: Micke Malm

Du är så grym Lilian. :)

2011-12-05 @ 06:13:10
Postat av: Ass

Så jäkla skön du är då! :D Jag vill också vara som du! :)

2011-12-05 @ 09:18:01
URL: http://baktankar.blogspot.com
Postat av: sofie

sv; jag följer faktiskt den blogg haha! måste säga att usa ser ut att ha en tusen gånger bättre jul än vad man har i sverige :) här hemma är det som en ursäkt till att önska sig presenter och hitta på något för omväxlings skull.



hur länge har du bott i usa nu? :)

2011-12-05 @ 09:20:18
URL: http://escz.blogg.se/
Postat av: johanna

I knooooow! Det ser så jäkla skönt ut att kunna, jag försöker använda tutorials på youtube, men känner mig ganska mobbad när jag står där själv i vardagsrummet, hahaha



-Inte dåligt pyntade julgranar där borta! heheh :]

2011-12-05 @ 09:37:05
URL: http://feghi.blogg.se/
Postat av: Sandra

hej!

Allt ser verkligen så mysigt ut.

Du måste få en enorm julkänsla. ha en bra dag

2011-12-05 @ 10:25:54
URL: http://madefourkids.blogg.se/
Postat av: sofia

Haha, vad du är fantastisk Lilian. Never loose your way! du är så påhittig och underbar! Dina framtida barn kommer ha en väldigt spännande/rolig/underbar uppväxt misstänker jag! :)

2011-12-05 @ 10:54:32
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/
Postat av: Linnea

Nu är jag avundsjuk! Inte bara på att du suttit i TOMTENS knä, vägen dit hade jag också velat gått.. Ser så mysigt ut! Är glad att jag får uppleva tillsammans med din blogg :)



Teddys kommentar: (ett ansiksuttryck som ser ut som en större pojke hade gjort) Men, men en Ny Tomte!



Vi älskar dig!

2011-12-05 @ 11:02:29
Postat av: Emma

Haha du är ju för söt och rolig, men jag hade nog gjort desamma och då är jag lite äldre än dig, men herregud det är ju själva tomten man får besöka och det är ju inte ofta man är i NYC vid jul :)



Vad får du göra med barnen nu om dagarna då om mamman är hemma?

2011-12-05 @ 11:22:04
URL: http://princessemma.blogg.se/
Postat av: Sara

hahahahha asså lilian du är min idol, så jävla skön människa :D

2011-12-05 @ 12:10:22
URL: http://altelind.blogg.se/
Postat av: Jossan

haha klockrent gjort av dig! hoppas på att jag gjort samma sak som du om jag var där :D

2011-12-05 @ 18:10:52
URL: http://josefinemmamaria.blogg.se/
Postat av: boalitos

Sällan att det där va Enok!!Håller med Teddy!För att sitta i knät på en skäggig gubbe behöver man inte åka till staterna,håll dig bara till Wall-släktet ;-) förresten så har den riktiga tomten mottagning i Kolmården,där han träffar barnen innan jul!! :-)

2011-12-05 @ 18:12:14
Postat av: Everlasting

Men det är väl klart att hon skulle vilja vara som du! Vem skulle inte vilja det liksom?

2011-12-05 @ 18:31:02
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/
Postat av: Lillan

:D inte illa att träffa självaste tomten ;) Vad fint där var med allt pynt.. Kramiz

2011-12-05 @ 20:19:58
URL: http://lilldogg.blogg.se/
Postat av: Monika

sv; Håller med! :D

2011-12-05 @ 20:49:20
URL: http://ttomtenissarna.blogg.se/
Postat av: Johanna

nej men gud vad mysigt. att sitta i självaste tomtens knä skulle ju inte vara helt fel. ibland önskar jag att man firade såhär mycket i sverige också! :)

2011-12-05 @ 20:49:21
URL: http://coloursplash.blogg.se/
Postat av: Pernilla Eriksson

Oh vad det är roligt att läsa din blogg Lilian! Helt underbart! Julen är verkligen underbar i USA, det går inte att jämföra allt det överflöd med hur vi firar i Sverige. Hoppas du har det toppen, det behöver jag inte önska förresten, det syns! kramis<3

2011-12-05 @ 21:07:57
Postat av: Tessan

Ååh vilken lycklig tjej du måste vara:) jag vill också sitta i tomtens knä!!

2011-12-06 @ 09:42:51
URL: http://thherese.blogg.se/
Postat av: eva

glad och lycklig du ser ut.

skulle jag med om jag fick sitta i tomtens knä.

kram

2011-12-09 @ 07:42:09
Postat av: Anonym

hej min ÄLSKADE DOTTER! Snälla Lilian! LOVA LOVA att inte tvätta kläderna du hade när du satt i SANTA CLAUS knä, och glöm absolut inte ta med dem hem till SVERIGE. PUSS o KRAM / mamma

2011-12-10 @ 16:20:28
Postat av: Anonym

hej min ÄLSKADE DOTTER! Snälla Lilian! LOVA LOVA att inte tvätta kläderna du hade när du satt i SANTA CLAUS knä, och glöm absolut inte ta med dem hem till SVERIGE. PUSS o KRAM / mamma

2011-12-10 @ 16:30:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0