konstigalilian -

Min mamma var en hamster.

I måndgaskväll pallrade dom här krabaterna sig hit till stan för en trevlig kväll på café Presto.
Tysk, svensk, tysk, svensk. Ser ni vem det är längst till höger?
Johanna!!! Men? Bor inte hon på den västra kusten av USA? tänker ni då. Jo, men hon var här och hälsade på hos mig i två dagar innan hon skulle åka till Philadelphia för att möta upp sin familj som kommer hit för att hälsa på henne en vecka, säger jag då. Och föresten så ska Johanna inte bo kvar på västkusten så mycket längre utan det blir Illinois för hennes del men det är en annan historia. I vilket fall var det väldigt trevligt och mysigt att spendera tid med Johanna igen för jag har saknat henne. 
Hur som haver. Vi tjejer drack kaffe med vintersmaker och så snackade vi om allt möjligt. Mest om hur våra Jular hade varit och vad vi hade fått i julklapp.
Vi drack kaffe med vintriga smaker som sagt. Johanna valde smaken Winter Wonderland och jag något med Pepparmint om ni undrar.
Vad Hanna valde för smak vet jag inte men det såg ut som att hon tyckte den var god.
När vi suttit och pratat en stund kunde jag inte hålla mig längre. För efter att jag fått syn på högen med sällskapsspel kunde jag inte annat än bjuda upp tjejerna till en omgång. Som kul var så ville alla spela och jag fick i uppdrag att välja vilket.
Jag bad den här tomten om råd och han tipsade mig om det här:
Python-Opoly. Så långt ifrån vanligt monopol man kan komma men ändå inte. Samma typ av upplägg men på ett annorlunda underligt nördigt sätt.
Spelet var mycket roligt men om jag hade varit en dålig förlorare så hade jag förmodligen hatat det för oj vad dåligt det gick för mig. Jag hade en sån himla otur eller så är jag bara urkass på att kasta tärningar helt enkelt plus att dom övriga var riktigt duktiga på att undvika att hamna på dom få billiga hotellen jag ägde.
Ni kanske förstår hur dåligt det gick för mig när jag säger att det här kortet var det bästa jag fick under spelets gång. Nog för att jag har stora framtänder men jag tvivlar på att det kan stämma.
Efter många skratt och efter en trevlig kväll så drog vi hem.

Johanna och jag till mig och dom övriga till sig.


Translation:
A monday night with a fun board game. And yes, I was the loser. 110%.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Nästa gång vi ses lovar jag att visa hur man kastar tärning! :)

2011-12-29 @ 05:25:04
URL: http://hannnyhanny.blogg.se/
Postat av: Fröken Tö

sv: Var så lite så! alltid roligt att kunna tipsa andra =) Ha en fin dag!

2011-12-29 @ 10:26:22
URL: http://lizzzies.blogg.se/
Postat av: Anonym

du vet väl hur jag lärt dig älskade dotter. Man spottar tre gånger på tärningen, sen skakar den i handen och så kastar man. puss ÄLSKAR DIG/ mamma mona

2011-12-29 @ 15:06:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0