konstigalilian -

Lilian Lussar i USA.

Hör och häpnad vet ni vad! I söndags lussade jag. Jorå, i stadens svenska kyrka. 
Vi var ett luciatåg innefattande folk med någon anknytning till Sverige. Och eftersom jag är svenska så var det nästan min plikt att ställa upp. Att det var fika efteråt spelade absolut inte in i mitt deltagande.
Vi hade haft tre övningstillfällen med tåget innan (Eller, två för min del eftersom jag var och roade mig i New York vid ett av tillfällena men i alla fall.) men för säkerhetsskull så fick en och annan sång hamna på en och annan handled.
Alla låtar var på svenska så gissa om det var charmigt när dom amerikansktalande sångarna sjöng? Dom bröt så himla gulligt! Till och med gulligare än Maria Montazami.
Här har ni utbytesstudenten Sofia och så mig precis innan tåget går.
Och här är Lucian själv! Anknytning till Sverige: barnbarnsbarn till ett par svenskar som flyttade till USA långt innan den hon är barnbarn till ens var född.

Om det var fler med i tåget? Japp, ni kan faktist se lite av svaret i bakgrunden på bilden med Lucian. Så var det ett antal stjärngossar och så några tomtar med också. Tyvärr har jag ingen bild på själva tåget. Det skulle liksom blivit lite väl omständigt och ouppskattat av mig att ta kort på själva tåget då jag själv var med i det. Men om jag får tag i en bild så ska jag publicera den, bara för er skull kära bloggläsare. 

För övrigt så gick lussandet bra. Det var en trevlig tillställning. Faktum är att det vart en otippat svensk stämning av det hela. Så var fikat förträffligt gott.
Trevlig Lucia på er där hemma! 
Ät ett par lussebullar åt mig är ni snälla!



Translation:
The Swedich Sankta Lucia celebration at a Swedich church in America.

Kommentarer
Postat av: Teddy

Jag längtar till Nilijan!

2011-12-13 @ 07:38:14
Postat av: Lillan

så fiiiiiina ni var :) Jag vill med lussa är ett bra tag sedan man gjorde det :)

Kram

2011-12-14 @ 21:30:32
URL: http://lilldogg.blogg.se/
Postat av: noora

jajaja

2011-12-22 @ 10:16:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0