konstigalilian -

A Big Apple in the Big Apple

Så här är det förstår ni. Jag har en lista som jag kallar min Hundra-saker-jag-vill-göra-innan-jag-dör-lista. Namnet på listan är så uppenbart därför behöver jag inte beskriva hur och vad den går ut på va? I vilket fall. Sist jag var i NYC passade jag på att uppfylla en av mina punkter på listan. Det var punkten som jag döpt till: Äta ett stort rött äpple på en parkbänk i Central Park, NYC. Äta ett big apple in the Big Apple alltså och nu ska ni få se hur det hela gick till.
Innan jag träde in i Central Park köpte jag det stora röda äpplet som låg och ropade på mig. Det ropade "Här Lilian, här är jag!". Föresten, för er som har glömt bort att jag var med Sara i NYC sist jag var där så vill jag bara påpeka att hon var med. Jag frågade henne om hon ville äta ett äpple i det stora äpplet på en barkbänk med mig och det ville hon. 
Sara och jag promenerade runt i parken en bra stund innan rätt bänk dök upp. Jag nekade en hel del bänkar innan vi kom fram till just den här. För på något vis var det liksom precis den här bänken jag hade föreställt mig. Utan att ha någon som helst aning om att den ens existerade.
Och det blev liksom helt uppenbart att det var just precis exakt den här bänken som jag skulle uppfylla min äppelpunkt på för kolla skylten -The Best Seat In New York! Och kolla lite nogrannare. Ser ni över skylten? Ett äppleklistermärke! Kändes som att det var ett litet täcken på att detta var min bänk.
Här har ni äpplet som låg och ropade på mig! Sara tyckte det var svinsnuskigt att jag satte ner äpplet på bänken som minst sjutusen rumpor sitter på dagligen och det tyckte egentligen jag med men. -Att äpplet skulle få sitta lite på bänken innan jag skulle äta upp det var så som jag hade föreställt mig det.
Jag bad en kvinna att ta en bild på Sara, mig, bänken och våra äpplen. Kvinnan var som ni ser världelös på att fota. Men jag klandrar henne inte. Det kanske var första gången hon tog ett fotografi, vad vet jag.
Och här har ni mig! Mig när jag äter ett äpple i hjärtat av det stora äpplet.
Jag formade dom första tuggorna som ett hjärta precis som jag brukar göra när jag äter stora äpplen. Just det här tugghjärtat symboliserade min kärlek till äpplen, stora staden New York och till min nyfunna vän Sara.
Sen rullade tuggorna på och äpplet blev mindre...
..och mindre...
..och mindre...
..tills det blev ett skrutt...
..som jag slängde på marken, precis bakom bänken där vi suttit. Ja, ni har rätt. Det var inte den mest väluppfostrade manövern men det var liksom precis så som jag har föreställt mig det. 
Så, mina vänner. 


•Äta-ett-stort-rött-äpple-på-en-parkbänk-i-Central-Park-NYC √Chek!



Ps. För er som vill se mer ifrån Saras och min lördag i NYC
Klicka här och här och här.





Translation:
I have a list that I call my Hundred-things-I-want-to-do-before-I-die-list. One of my things on the list was to eat a big apple in the heart of the big apple. So as ni can see -check!

Kommentarer
Postat av: Lollo

Den punkten på din lista måste jag säga att Du (o Sara) uppfyllde med bravur!

Ser så in i bengen Mysigt ut!



Love U!



Ps. Inte visste jag att Mamma var i NYC för några dagar sedan...för visst är det väl hon som sitter där med äpplet i munnen? :)

2011-11-23 @ 07:59:33
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: Everlasting

Vilket underbart sätt att checka av en punkt. Vad blir nästa punkt på listan?

2011-11-23 @ 11:35:53
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/
Postat av: sofia

Och nog är man nyfiken på hur resten av den där listan ser ut??? Care to share? :)Och vilket nummer hade äpplet?

2011-11-23 @ 11:55:26
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/
Postat av: Rapp

Haha :D detta hade du väntat läääänge på! det märks.

Schysst ring förresten.



Å du, håll din lista hemlig ;)

Då vet man aldrig när en sak på listan hamnar i din blogg när den väll är avklarad.



Take care! and foremost have fun :)

2011-11-23 @ 15:12:40
URL: http://kondenserad.wordpress.com/
Postat av: Johanna!

Åh, fy vad underbart det lät! Haha, du är lite finurlig mellan svängarna ;D Nje... alltid!! Låter som om din helg var ytterst mysig!

2011-11-23 @ 17:12:57
Postat av: karro

åh vad mysigt! Vill dock minnas att jag var med och uppfyllde en check på listan innan du åkte ;)



haha du har helt rätt, det var verkligen så ordagrant! men mamma var glad för sällis :P



i really miss u / Gunilla

2011-11-23 @ 18:07:17
URL: http://kfrick.blogg.se/
Postat av: Greven af Grytan

Lollo stal min tanke;så himla lik svärmor! :) Rufus såg dock att det var moster Lilian på en bänk i USA o åt äpple :) love undrar om äpplena smakar som vanligt därborta?:)

2011-11-23 @ 18:18:50
Postat av: Lollo

Är inte mannen (med ljusa jeans) i bakrunden på kortet där Du sitter ensam på bänken väldigt lik mannen som gick framför oss på trottoaren som vi "råkade" filma inne i Örebro?

Tog Du mään till USA elle??? ;)

2011-11-23 @ 19:30:45
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: Lillan

Ha ha du är för skön :) jag ser framemot resterande lista :)

Kramiz

2011-11-24 @ 03:06:10
URL: http://lilldogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0