konstigalilian -

På blodigt allvar och en hejdundrande massa fusk.

Jag har nog aldrig varit på en fest som Lollo och Niklas styrt upp som inte har innehållit en tävling. Således inte denna tillställning. Tävlande blev det och så i den högsta grad. Under ledning av Lollo med oss övriga som tävlande.  
En av tävlingens deltävlingar var att lagen skulle hitta sina skor i skohögen som Lollo gjorde av deltagarnas skor på snabbast tid. När skohögen gjordes fick man givetvis inte tjuvkika vilket enbart laget längst upp i det högra hörnet löd. Det vill säga mitt lag.  
"Klara färdiga gå" och så var alla som giriga gamar på högen med stinkande skor. Vilt och farligt blev det. Nilla fick till och med in en tandpetsflagga i huvudet, som hon haft som dekoration i håret, så att hon började blöda.  
Den här bilden vill jag att ni kollar noga på. Ser ni mig? Bra. Ser ni alla andra? Bra. Vem var bäst? Just det!
Efter skoleken och efter att vi tävlat i att gissa vikter gick vi ut på gården för att spotta godisgrodor.
Denna gren gick ut på att spotta sin gelégroda längst.
Calle var duktig och gjorde en bra insatts för sitt lag.
Min lagkamrat Tonye var också duktig. Han stod och snörvla och harklade i två minuter innan han drog iväg världens loska, men ingen groda syntes till? "Jaha, var det grodor vi skulle spotta" var hans svar på det.  
På den här bilden står jag och snackar taktik med grabbsen. Nilla skriker något. Vad hon skrek vet jag ej men jag är nästan helt hundra på att det var något i stil med "VI ÄR INTE FULLA VI HAR POLLENALLERGI!!!" för det var nämligen en fras hon skrek trehundrasjuttionio gånger under festens gång. Ungefär.
Efter att Tonye spottat sin loska och vi andra spottat våra grodor var det dags för en vattenlek.
Man skulle fylla en petflaska med vatten med hjälp av en plastmugg som var tvungen att vandra från en hink och genom varje hand. Mitt lag var rätt duktiga. Tror att vi vann denna gren eller att vi blev tvåa med 0,001 sek eller så. Tyvärr kommer jag inte ihåg resultatslistan från varken denna deltävling eller av tävlingen i sin helhet (tror jag gör som jag brukar göra, jag skyller på alkohol) men jag minns i alla fall att vi hade det riktigt kul och det är jag mer än nöjd med. Blod, svett och tårar och en hel del bråk. Precis som det ska vara när man tävlar tycker jag. Och så en himla massa skratt såklart!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0