konstigalilian -

L som i en Lurad Lilian

Ett par tre veckor efter det att jag kom hem till Sverige hade min familj planerat att ha en Välommen-Hem-Middag för mig där hela min familj och ett par av mina närmsta vänner skulle närvara. Trevligt! Ett bra tillfälle att få träffa alla över en middag och bara umgås efter att ha varit ifrån alla i över ett år, tänkte jag. Men i det här läget blev det långt ifrån vad jag hade tänkt mig...  
 
"Det blir roligare om du inte vet var vi ska ha middagen och om du inte vet vad vi ska äta" sa min storasyster Lollo som hade tagit ansvaret för att planera middagen. "Okej" sa jag.
 
Så kom lördagen då middagen skulle vara och på morgonen säger Lollo till mig att "Lilian. Jo ää, jag vill inte avslöja för mycket men ta med dig oömma kläder för det blir lite mer än bara middag. Och du vill bara extrachecka, du gillar ju äventyr och du är ju inte rädd för höjder och så eller hur?"
What!? Tänkte jag medan jag packade ner oömma kläder i en väska. Fallskärmshoppning? Hinderbana? Vad vad det egentligen jag skulle få göra?!...
Klockan 14:00 skulle jag vara redo och klar för att bli hämtad av min svåger Niklas som skulle köra mig till dit vi skulle ha middagen. Middagen och det där dom sagt att jag skulle behöva ha oömma kläder till som jag ivrigt försökte fundera ut... Vart och till vad var det egentligen jag var på väg?
 
Fortsättning följer....  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0