konstigalilian -

Den fulaste tallriken jag någonsin sett...

Resten av söndagen i New York spenderade jag själv.

Då passade jag på att gå till The Garage Antique Flea Market. En loppmarknad som är belägen i en tvåvånings gammal lagerlokal på 112 West 25th Street vid 7th ave. Lätt värt ett besök om ni gillar unika grejer! Men, den är bara öppen under lör och sön. Tror att den stänger klockan 17 båda dagarna..

Man kan hitta allt möjligt roligt där. Jag hittade bland annat en gubbe, en levande sådan alltså, som tyckte att jag var gullig så han gav mig en present. Vad det var får ni se längre ner... 
Efter besöket på loppisen strosade jag runt i shoppingdistriktet SoHo. (Som ni märker så var jag lite upptagen med att strosa runt så det är lite dåligt med bilder från min enmanna dag). 

Vädret var varmt och skönt så de flesta samlades för att glassa i parker. 

Som ni kan se så är gräsplättarna översållade av människor precis så som det ska vara på det varma halvåret.  

Senare på kvällen käkade jag en falafel på Maoz Vegetarian nära Times Square och busstationen där min buss skulle gå ifrån. Maoz Vegetarian är föresten ett bra tips på matställe om ni befinner er på Times Square och vill käka något gott lite snabbt. Deras mat är god och superfräsch! 

Titta här! Detta var presenten som den där levande gubben på loppisen gav mig. Han hade en hel hög tallrikar med motiv av porslinsfiguriner som denna. Eller, alla tallrikar hade olika motiv med figuriner som hade olika aktiviteter för sig men figurinerna såg alla ut att vara syskon då dom var så lika.. Jag vet inte om jag blev så glad för min present då jag ärligt talat tycker den är asful. Men det är synd att vara otacksam, fast jag misstänker att gubben mest av allt bara ville bli av med sin hög av tallrikar så då skyllde han säkert på att han tyckte att jag var gullig för att bli av med åtminstone en. Jag blev föresten av med den rätt snart jag med. 100% på flit "glömde" jag den inne på Maoz. Kanske någon som kom att ta platsen där jag satt efter mig blev jättelycklig över sitt tallriksfynd? Kanske är det till och med så att tallriken är värld en massa pengar. Kanske är det till och med så att jag kommer att se den på Antikrundan och få reda på att värdet på just tallriken med porslinspågen och hunden är värd ett flernolligt belopp? Om det nu skulle bli så kan jag ärligt säga att det bjöd jag mer än gärna personen som tog tallriken efter mig på. You are welcome!   

På bussen hem var jag lagom trött i benen när jag blickade ut över ett upplyst NYC. Det tog inte lång tid innan jag slumrade till där jag satt. Fast, vid ett tillfälle vaknade jag hastigt upp med tanken "tänk om gubben som gav den fula tallriken till mig kom att bli den som hittade tallriken inne på Maoz?!" Förhoppningsvis och troligtvis inte...

Kommentarer
Postat av: Lollo

Jag tycker nog faktiskt att bantnings-tallriken från museet var fulare! :)



Puss!

2012-05-22 @ 08:05:18
URL: http://lilalollo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0