konstigalilian -

En himla god Brunch.

Söndagen var lika med Daniels, eller Damiens menar jag ju, dag för hemfärd. Strax efter klockan 12:00 skulle han bege sig mot flygplatsen så då kom vi överrens om att en god brunch fick bli avslutet på hans resa. 

Vi gick till ett ställe som heter Café Orlin. Ett jättetrevlig ställe som är beläget på 41 St Mark's place mellan 1st och 2nd ave.

Där brunchade vi till det ordentligt. Damien åt stekta ägg, stek, bröd och spenatsås. 

Jag tog en klassisk NYC bagel. Med creme cheese såklart. 

Grönsalladen som jag fick serverad bredvid lade jag på min bagel. Så gott så gott så.

Plus att vi tog en varsin yoghurt med granola och färska bär. Gott som bara den och lite ekologiskt och bra var det också.. Efter brunchen var det dags att vinka av Daniel Damien på Pennstation där han tog tåget mot flyget. Det var skoj att spendera en halv dag + en hel dag + en brunch med min vän hemifrån Sverige i den stora staden på andra sidan Atlanten från vad vi kallar hem!


Damien, 
Tack för besöket och för att jag fick guida runt dig i New York! Och även ett stort tack för att du tog hem en hel väska med saker åt mig. Guld värt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0