konstigalilian -

Sötsugets bästa vän.

Runt klockan fem ungefär slog sötsuget till och då passade det utmärkt att vi passerade att av konditorien som säljer himmelskt goda bakverk.

Där tipsade jag Damien om deras riktigt goda Key Lime Cheesecake och han föll för förslaget.

Stället jag pratar om är givetvis Magnolia Bakery. Lova mig att ni besöker ett av dom om ni besöker NYC. Lova! Ni kommer inte bli det minsta besvikna. Det Magnolia som enligt mig har störst mysfaktor hittar ni på 401 Bleecker St, mellan Perry St & 11th St, precis brevid Marc by Marc Jacobs affären. 

Vi tog med oss våra sötsaker till en allmän liten uteservering på ett torg. 

Den här gången åt jag en blåbärspaj med en härligt seg smuldeg. 

Ja, och sen kom kvällen. Då visade jag Damien området kring Rocke Felle Center. 

Där omkring visade jag honom vart dom spelar in USA's svar på Sveriges Nyhetsmorgon. Varje vardagsmorgon hålls sändningar med nyheter och intervjuer här ifrån. Det brukar jag sitta och äta min frukost till. 

Senare var det dags att äta igen. Det blev panini på ett ställe där vi kunde sitta och blicka ut över en stor gatas folkvimmel.

Jag som inte är så förtjust i läsk valde att dricka en i alla fall. 

Och det visade sig att läskens datum var ett rikigt fint datum. Det är nämligen min systerson Titus födelsedag. Tänk, det är snart ett år sedan jag var med och upplevde hans förlossning på Örebros BB. Det är en dag och upplevelse som föralltid kommer vara med som bland det finaste i mitt minne.♥ 
Den 16juli är även min vän Johannas födelsedag. Johanna som jag har lärt känna här i USA och som nu bor en bit utanför Chicago. Det var ett tag sen jag träffade henne men i helgen ska vi ses igen! Då ska vi åka iväg på en weekend tillsammans till en stad som ingen av oss varit i tidigare. Det ser jag fram emot!

Kommentarer
Postat av: emma

"hej ibland behöver man koppla bort en stund, kanske på ett hotell, kanske du ska någonstans i sommar och vill bo på ett fint hotell med några vänner? Det är jätte många som har tackat mig för att jag tipsat om denna tävling, var med här och tävla http://www.alltforforaldrar.se/kul/promo/extpage/18112



Fin blogg du hade, allt bra? :)

/Emma - williams mamma

http://nattstad.se/Emmahjorth

Postat av: Lollo

Konstigt att Du skulle välja att dricka läsk just när Titus födelsedatum var Bäst Före :)

Ja, tänk att det snart ett helt år sedan min lille älskling föddes <3

Nu leker han här framför mig på golvet, han är som ett litet yrväder. Inte still många sekunder :)



Puss!

2012-05-21 @ 10:27:24
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Den där bakelsen ser inte helt fel ut. Och smulpaj med blåbär är ju så gott! <3



Svar: Tack för din kommentar. Visst ska jag försöka njuta av studenten. Den får man ju bara uppleva en gång. Jag blev faktiskt lite vemodig nu...



Kram

2012-05-21 @ 11:37:21
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Postat av: karro

Jag ser fram emot att testa det!!! iiiih snart kommer jag min sockerkringla <3

2012-05-21 @ 22:30:36
URL: http://kfrick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0