konstigalilian -

Silvermiddag i guldklass!

Redan Maj! Det är ju inte riktig klokt. Men skönt. Och här borta där jag befinner mig är vårkvällarna sköna som svenska sommarkvällar. Det blir så när man ligger på samma breddgrad som Madrid. Inte konstigt alls, utan logikst som den smarta skulle sagt.

Månadens första kväll spenderade jag med min trogna vän Liina. Vi drog till stället som säljer världens bästa Mexikanmat. Åtminstone om jag får bestämma. 

Det blev en silvermiddag! Eller Lady Gaga middag som min norrländska vän Sara säkert skulle uttyckt sig. 

Ni anar inte hur god denna burrito är!!! Tre uttropstecken räcker nästan inte. Ett oslagbart lime och majs ris, färsk koriander, världens bästa guacemole, pica de gallo och mycket mer. Superfräscht och smakrikt! Nu för tiden behöver jag inte ens säga vad jag vill ha eller vad jag vill ha i min burrito när jag ska beställa. En av killarna, den söta späda blyga lilla killen med bruna ekorreögon, vet precis. Dom två sista gångerna har jag skojat med en oskyldig flört och sagt "you know what I want, don't you?" Båda gångerna har han gett mig ett generat leende tillbaka och svarat "I know exactly". 

Liina och jag satt och hade himla trevligt och pratade om allt möjligt som vanligt. Samtalsämnen mellan oss verkar aldrig ta slut. Som tur är. 

Min väska la jag på stolen brevid mig och den är föresten nyinköpt. Jag shoppar en hel del här i USA vilket kommer märkas när jag väl ska flytta hem igen. Hur i hela friden ska jag kunna packa ner ett helt år i en väska? Och hur i hela friden ska Michoacana Grill få plats? Det gäller för mig att packa smart... 

Shopping var det ja. Efter kvällsmiddagen åkte vi till T.J.Maxx för att tydligen shoppa på oss ännu lite mer. I omklädningsrummen på T.J.Maxx hänger dessa budskap inramade. Vilket Liina och jag tycker är förskräckligt och bra på samma gång. Dom praktiskt taget uppmanar ju en till att stjäla! Inte konstigt att vi sprang ifrån notan i Nashville. Det är ju samhället som uppmanar en till såna kriminella handlingar! 

Den här bilden blev tyvärr inte lika rolig som jag hade hoppats på. Bilden är tagen från mitt omklädningsrum ner till det brevid som Liina provade kläder i. Jag stod på tå och sträckte armen så långt jag kunde samtidigt som jag höll i kameran för att ta en smygbild på en naken Liina. Men jag var för långsam. Hon hade redan fått på sig alla kläder igen när jag kom på idén. Aja. Hur som helst så passade den randiga tröjan fint på Liina så den slog hon till på. Själv hittade jag två skjortblusar, en smårandig och en storprickig, i ett tunt material och som min mamma skulle sagt "det där är typiskt Lilian" om. Liina sa "Skitsnyggt! Dom passar dig. Dom är crazy så köp dom". Tack Liina, tack... 
En sak till! Vi betalade för plaggen. Hoppas inte att ni trodde något annat! 


Kommentarer
Postat av: Sara

haha du är för go lilian :D lady gaga fick vara med på ett hörn ! Föresten du skulle tagit ett kort på ekorrepojken !

2012-05-02 @ 09:22:52
URL: http://altelind.blogg.se/
Postat av: eva

underbart ni ser ut och ha det hela tiden.

kram

2012-05-02 @ 09:42:07
Postat av: Lilian

Attans! Det får bli en bild på "ekorrepojken" nästa gång. För tro mig -det blir mer måltider där! Mums! /Lilian

2012-05-02 @ 14:32:26
URL: http://konstigalilian.blogg.se/
Postat av: karoline

WOW! såg riktigt gott ut :)

Tack gullelilian!!

2012-05-08 @ 21:13:55
URL: http://www.karolinesvintage.se
Postat av: J

åååh en Burritoflirt! ;) trevlig trevligt

2012-05-10 @ 19:04:10
URL: http://feghi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0