konstigalilian -

När mörkret lagt sig över NYC.

Som jag skrev så ville jag ju att Daniel skulle få se Times Square i både dagsljus och mörker så när himlen var svart tog vi oss tillbaka till neonskyltarnas och tv skärmarnas mecka. 

Och jag vill lova er att Daniel hade tur! The Naked Cowboy var där och uppträdde med sin gitarr!  

Den nakna cowboyen är en gatuartist som är småkänd då han ofta framför uppträdanden runt om på gatorna i New York iklädd kalsipperna. Främst håller han till på Times Square. 

Givetvis fick vi se mycket mer lustigkurrar på torget som aldrig är mörkt. 

När vi tagit pulsen på Times Square gick vi till ett hamburgerställe som jag hört ska vara bra och som många, inklusive mig själv, inte riktigt vet hur det ska uttalas. 

På det hamburgerstället kan man beställa öl och vin. Lite annat än gyllene bågens utbud. 

När vi beställt vår mat satt vi och väntade en stund. Om ni undrar varför Daniel ser ut som han gör på bilden så är det nog för att jag just berättat för honom att han trängde sig något så kolosalt i kön utan att ens förstå det själv. Han trängde sig före et tiotal personer som alla fick en frågande min när Daniel helt plötsligt hamnade först. Hehe. 

Jag åt en burgare med ruccola. Väldans god. Nästan lika god som burgarna på Shake Shack men bara nästan.

Något sött efter maten ska det vara. Den sockerkicken tog vi i kaffedrinkform på ett Starbucks. 

Nästa grej på mitt schema var att besöka Empire State Building. Det var så att se staden från en högbyggnad var Daniels enda önskemål på saker han ville göra i staden. Och visst ska man det om man besöker NYC för första gången! 

Utsikten var såklart magnifik! Precis som sist jag var där.  

Och Daniel blev såklart mycket nöjd med att få se staden från detta fågelperspektiv. 

Under detta besök hade Daniel inte så gott om tid men om han åker till NYC någon mer gång i sitt liv tycker jag att han ska åka upp under dagen också för det är häftigt att få se skillnaden. Det allra bästa vore att följa detta tips som jag tipsar om till alla er som vill åka upp i Empire eller TopOfTheRock under era NYC besök. Om ni känner att ni har tid för det rekommenderar jag er att åka upp under en solnedgång och att ni stannar där uppe så att ni får se staden i både dag, kväll och mörker. Det är magi!

Kommentarer
Postat av: Everlasting

Åh, then Naked Cowboy! Så han finns alltså på riktigt! Och tipset ditt ska jag komma ihåg tills nästa gång jag är i NYC.

2012-05-19 @ 08:53:33
URL: http://everlasting.nu
Postat av: Micke Malm

Helt fantastisk utsikt. Vill tillbaka dit nu.

2012-05-20 @ 14:52:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0