konstigalilian -

≈TivoliFisk≈

En grej till från torsdagens Flower Market bara, för det här måste jag visa er. 

Man kunde vinna guldfiskar! Precis så som man kan se i scener från filmer när dom går på tivoli i USA! Vi kunde inte annat än låta bli att tävla. 

Pojkarna stod och pratade om vilka fiskar dom ville vinna innan vi ens hade börjat tävla.

Ett spel innebar en korg full med pingisbollar. Bollarna skulle man lycka pricka i glasburkarna med färgad vätska. En fisk per träff.

Det var svårare sagt än gjort att pricka rätt. Men då jag hade gett mig sjutton på att pricka minst en så gjorde jag förstås det. 

Och givetvis var det den gröna koppen jag siktade in mig på!

Oliver tjuvade lite ur en annan korg med bollar än den som var vår. Helt rätt! 

När spelet var slut plockades våra fiskar upp. Som tur var så lyckades Becky också vinna en fisk så vi fick med oss två firrar hem. Kompisar.

Två små stackars fiskar.

Väl hemma var Oliver lycklig över sina nya vänner. 

Han studerade dom två krabaterna noga där dom simmade runt runt i sin nya lilla lya. Själv var jag mest nyfiken över vad pojkarnas Mamma och Pappa skulle tycka och säga över deras nya familjemedlemmar som slagit sig till ro på vardagsrumsbordet. Som tur var så visade det sig att dom tog det hela bra. Undrar vad hur dom skulle reagera över en hundvalp. Hum. Kanske ska prova det nästa gång...

Kommentarer
Postat av: Mick Malm

Jag funderar på att ha guldfiskar i min damm, fråga killarna om dom inte kan låna ut sinna till mig. :)

2012-05-16 @ 06:15:04
Postat av: Isacs Mamma

Hoppas du får en fin start på denna dag !



Kram!

2012-05-16 @ 07:43:56
URL: http://isacsmamma.blogg.se/
Postat av: Linnea

Galet! Haha!!



Vad matar ni dom med? Om dom lever ännu vill säga..



Älskar dig!

Puss

2012-05-16 @ 08:21:20
URL: http://mammatillteddy.blogg.se/
Postat av: Anonym

Linnea undrar vad ni matar guldisarna med. Vad jag förstår så är du väl uppe med tuppen,och gräver efter mask.sååååååå FINA pojkar, jag säger det om och om igen. ÄLSKAR DIG LILIAN!!!!!!!!!/MAMMA MONA

2012-05-16 @ 09:20:05
Postat av: Everlasting

Vilken tur att ni fick fiskarna i plastglas istället för plastpåse. Annars hade no väl riskerat en Mr Bean-situation. Och som sagt, di där pågarna är bara för söta!

2012-05-16 @ 09:33:40
URL: http://everlasting.nu
Postat av: karro

haha jag tycker absolut du ska testa att ta med en hund! Ända sättet att veta var gränserna går är ju när man klivit över eller hur?! ;) hihi



givetvis håller jag och frida java daterna vid liv, men saknar ju dig! Och du, igår luktade det bränt där inne igen men vi såg aldrig om det var ngt ljus som tagit sig. . men traditionerna håller vi i ;)

massa pussar!!!

2012-05-16 @ 17:27:09
URL: http://kfrick.blogg.se/
Postat av: Lillan

Jätte fina bilder och vad kul ni verkat ha:) Kul att vinna fiskar men jag tycker dom bor lite tångt.. Kram

2012-05-16 @ 21:52:38
URL: http://lilldogg.blogg.se/
Postat av: karoline

MEN ÅH, TACK för peppen fina Lilian!!!

2012-05-16 @ 22:17:55
URL: http://www.karolinesvintage.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0