konstigalilian -

Flower Market!

I dag var pojkarna och jag på något kul ska ni veta! Vi var på stadens årliga Flower Market. En marknad med tivoli där det är menat att man ska handla på sig blommor som ska blomma under sommaren i alla ens rabatter. Själva ägnade vi oss mest åt tivolit men i alla fall! Och vet ni vad? Dagen till ära var hade vi ett fint sällskap med oss. Becky! Au pairen som jobbade i familjen året innan mig ni vet. Hon kom i måndags och ska stanna i en vecka. Verkligen trevligt. Becky tycker jag om! 

Vi gjorde entré runt klockan 11:45 direkt efter att vi hämtat Oliver i skolan.

Det första dom fick göra var att åka flygplan. 

Det tyckte dom om! 

Little G satt i vagnen med solkräm i fejset och såg på när brorsorna åkte runt runt runt. 

Efter flygplanen gick vi raka vägen till matstånden för att köpa lunch. För när man går på tivoli är det viktigt att ha fullt med energi i kroppen. Speciellt om man heter Oliver och Viggo. Den goda lunchen avnjöt vi i gröngräset. Här har ni Becky föresten! 

Vi åt gyrros och satt och pratade. Det var väldans mysigt. 

Killarna fick dela på en läsk. Eller "baby beer" som dom så sött kallar det! 

När vi ätit upp maten var det dags för andra att få mat, nämligen djuren i klapp-och-mat-gården. Jag tyckte att det var perfekt att låta djuren få mat medan maten sjönk i våra magar så att vi kunde bli redo för mer karuseller och sånt livligt. 

Här instruerar jag i hur man matar rätt. Flat handflata är viktigt om man är rädd om sina fingrar.  

Pojkarna fattade galoppen rätt snart och matningen kunde börja. 

Men efter en stund tappade Viggo sin kunskap om flat handflata och började använda sig av fingerteckniken istället. Som tur var gick den lilla missen bra utan någon olycka och jag fick vara instruktör på nytt. 

Oliver tyckte att det var riktigt kul att mata djuren och rättvist skulle det vara. 

Alla fick sitt. Till och med grisen, trots allt hull han redan hade. 

När djuren var matade gick vi tillbaka till tivolit för att försöka vinna priser åka mer karusell.

Två små söta fina killar på äventyr. Ni ska få se mer i från den härliga eftermiddagen framöver. Men det inlägget dyker nog upp efter helgen för i helgen ska jag vara i NYC. Min killkompis Daniel kommer dit, hela vägen i från Sverige, för att spendera fre,lör,sön där och jag ska vara med. Det ska bli himla kul! Det blir hans första besök i NYC och faktiskt hans första flygtur någonsin. Jag ska göra det bästa jag kan för att visa honom underbara NYC. Underbara Underbara New York!

Kommentarer
Postat av: Linnea

De där såg himlans trevligt ut! Där hade vi också velat vara!



Vilka kaluffser grabbarna börjar få :)



Ha en otrolig rolig helg!! Påminn Daniel om kramen från mig om han glömmer den.. Påminn honom också att han inte ska släppa förrens du skiftar i lite blått..



Älskar Dig!

Puss

2012-05-11 @ 07:40:58
URL: http://mammatillteddy.blogg.se/
Postat av: Everlasting

Hahaha, baby beer! Så sött! Ha det så trevligt i helgen hörredu.

2012-05-11 @ 08:54:08
URL: http://everlasting.nu
Postat av: Tessan

Va mysigt ni verkar ha haft det!=) Ha det så bra i helgen nu med din vän Daniel. Kram

2012-05-11 @ 09:48:37
URL: http://thherese.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Svar: Frukost på balkongen är himla mysigt; något av det bästa med varmare dagar i Sverige.

Kram

2012-05-11 @ 14:34:26
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Postat av: Lillan

Underbar bild på brorsorna och bilden på Gunnar ljuvlig :) Kram

2012-05-12 @ 00:35:18
URL: http://lilldogg.blogg.se/
Postat av: Emma

Vad mysigt :) ha en underbar helg med Daniel nu! KRAM

2012-05-12 @ 21:07:14
Postat av: Jasmine

Svar: Jason Derulo's nya låt Breathing tycker jag är så himla fin. Jag har dock inte hört den så många gånger på radion här i Sverige, men den kanske blir mer populär under sommaren. USA brukar ju få veta det senaste först. :P

Tack för din kommentar.



Kram

2012-05-12 @ 22:03:46
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0