konstigalilian -

Mina nya favorit teer! Utan tvekan!

I fredags fick jag post. Jag anade vad det var innan jag öppnade kuvertet då jag visst att en speciell sak var på väg till mig från min storasyster Lollo.

När jag öppnade kuvertet fick jag se att jag hade gissat rätt. Det var hennes nya tesorter! 

Det är så att min Lollo har en inredningsbutik på nätet där hon säljer en himla massa fint. Och numer säljer hon även en himla massa gott för det ska jag säga er -vilka goda teer! 
Ett grönt och ett svart te. Och dom är inte bara goda, utan även vackra att titta på. Och vet ni vad det bästa av allt är? Det är Lollo som själv kombinerat ihop smakerna på sina teer. Vilka smaker det är avslöjar jag inte här då dom ännu inte har kommit upp på hennes hemsida. Men jag lovar er att dom är riktigt riktigt goda!

Det första som slog mig var den goda doften av de torra teerna i påsarna och när jag väl bryggt mig en kopp av varje sort slogs jag av att det fortfarande doftade ljuvligt. När jag sedan smakade på dom blev jag överlycklig. Teerna smakade nämligen precis så som dom doftade! Annars kan jag tycka att te har en förmåga att smaka annat än vad det doftar. Dessa teer är så himla goda och jag tycker verkligen att ni borde testa dom. Och detta säger jag inte för att få er att handla av min syster utan detta säger jag för att det är två av dom godaste teer jag druckit. Och det är inte illa av en rutinerad tedrickare som mig!


Lollo.
Tack snälla för att du skickade smakprov till mig. Jättegulligt av dig! 
Jag är himla stolt över dig som lyckats gjort sådana bra smakkombitioner! Precis som jag sa på skype tycker jag båda teerna är ljuvliga. Kan inte välja vilket som är bäst! Räkna med att jag kommer vilja fylla upp glasburkar med Home a'la Lollo teer. Kommer både smaka gott och bli jättefint som dekoration i mitt kök. Nu ser jag fram emot att få smaka din populära krydda också. Kanske hemma hos dig? Ska vi säga dukat bord klockan 19:00 i början på september? Självklart säger jag mer än gärna ja tack till nybakta kakor och te som fika efter maten :) 
Puss Puss älskade du!

Kommentarer
Postat av: Lollo

Jag är så glad att Du gillar dom!!!

Imorgon ska jag lägga upp dom på hemsidan :)



Det låter som en ypperligt idé det där om middagen! Det kör vi på!



KRAMAR

2012-05-30 @ 01:25:36
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: Lollo

Å Du... Jag Älskar Dig!

2012-05-30 @ 01:28:10
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: Maritta H

Spännande med te sorter. Kan bara säga att kryddan är kanoners kanon god, den använder jag mycket. Hej å hå !

2012-05-31 @ 10:45:26
Postat av: eva

jag väntar med att få hem=)

tror dom är super goda.

kram

2012-05-31 @ 14:16:58
Postat av: Rapp

Mat recensören :)

Jag ska ta å köpa en påse! Är ju en riktig te älskare och lollo kan ju det där bra med att kombinera saker

2012-05-31 @ 18:28:27
URL: http://danielrapp.info
Postat av: Everlasting

Det måste vara roligt för din syster att få pyssla med att plocka ihop en massa vackra saker. Och att sätta ihop sina egna teer! De verkar i alla fall vara uppe på hemsidan nu och låter väldigt goda.

2012-06-03 @ 12:01:44
URL: http://everlasting.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0