konstigalilian -

33 000

Det där coola jag pratade om i det förra inlägget, som vi såg innan vi kom fram till karusellen, var det här. 

Först hade vi, precis som ni, lite svårt att se vad det var. 

Men när vi kom närmare fick vi se att det var tusentals med amerikanska flaggor som var nerstoppade i marken. 

Det var riktigt tjusigt där dom stod. 

Allra finast var det när vinden blåste tag i dom lite lätt. 

Helt galet många flaggor. 

I långa hyffsat jämna rader. 

Om ni nu undrar varför marken var prydd med flaggor kan ni läsa svaret på skylten på bilden. I måndags var det Memorial Day här i USA, vilket är en röd dag på almanackan då man hedrar alla militärer som kämpat hårt för sitt land. I just den här parken i Boston hade dom tryckt ner hela 33 000(!)flaggor i marken som ett litet tack och för att visa uppskattning. 

Stackars krakar som var tvugna att göra denna utsmyckning. Jag skulle nog ha tröttnat redan efter att ha tryckt ner 100. Eller redan vid 89 kanske. Eller 62. Ja, 62 hade varit max för mig. 

Så här med sänder jag inte bara en tanke till alla stackars krigskämpar utan jag sänder även en tanke till stackarna som gjorde denna flaggutsmyckning. Och så sänder jag en tanke till alla er som kommer behöva ta upp dom ur marken igen. 33 000. Gud vare med er.

Kommentarer
Postat av: Katarinaz

Hej min fina <3

Vad jag saknar dig. <3



Bli medlem på fujicolor, och vänta till de har 50% på fotoböker..

2012-05-31 @ 22:16:39
URL: http://Http://katarinaz.blogg.se
Postat av: Lollo

Gud vare med dom? De lär ha mer användning av en kiropraktor ;)



Vackert o Maffigt!



Puss <3

2012-06-01 @ 01:31:56
URL: http://lilalollo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0