konstigalilian -

Lilian i publiken på en världsberömd tv-show!!!

Ni kom med en drös bra gissningar men jag pussade inte Johnny Depp, pissade inte i Mississippi och jag hoppade inte fallskärm. Nej utan:
Jag var med i publiken under inspelningen av en Martha Stewart Show i New York City!!!
Kan ni tänka er va!
The Martha Stewart Show -en av amerikas populäraste shower som sänds lite överallt i hela världen! 

Och hur kommer det sig att lilla jag kunde hamna där? Jo, så här ligger det till med den saken.

För ett antal veckor sedan skrev jag ett mejl till redaktionen på Martha Stewart.
Det jag skrev gick lite överdrivet fint ut på:
·hur mycket jag älskaaar Martha Stewart.
·hur mycket jag gääärna skulle vilja delta under en show innan jag flyttar hem till Sverige.
·hur gärna jag skulle vilja bjuda med min värdmamma som uppskattning på hur mycket jag värdesätter henne.
·sist men inte minst om hur mitt deltagande under en inspelning skulle uppfylla en punkt på min 100-saker-jag-vill-göra-innan-jag-dör lista. (En punkt på min lista var nämligen att delta under en tv-inspelning och gärna en Martha Stewart inspelning).
Och tänk va! Att lilla jag lyckades övertyga dom om två biljetter till showen! En biljett till mig och en biljett till Melissa.
Här står jag utanför inspelningshuset i stora staden. I "Välkommen-att-delta-under-en-Martha-show-Lilian-mejlet" jag fick uppmanade dom oss att klä oss i färg för Martha älskar tydligen att se sin publik i härliga färger. Det var bra det tycker jag för jag älskar att klä mig i färg. Apelsinoranget fick det bli.

Innan vi fick komma in stod vi i en mycket välorganiserad kö. Då och då kom studiopersonal förbi för att räkna in oss och kolla hur vi såg ut för att veta hur dom skulle placera oss i publiken.
Jag kände mig sprallig i hela kroppen. Träffa Martha under en inspelning av hennes show. Inte illa på en onsdag.
När vi kom in i inspelningshuset och när vi visat våra legitimationer för att bekräfta att vi var vi fick vi våra biljetter. Våra biljetter fick en rosa markering vilket kom att innebära att vi fick riktigt bra platser, nämligen första parkett!
Sen fick vi sätta oss i en sal och bli publikuppvärmda av killen i ljusblå och vit-randig skjorta. För er som har koll på Martha Stewart show är han ett mycket välbekant ansikte då han är Marthas lilla hjälpreda och maskot kan man säga. En riktigt rolig och härlig man. Han lärde oss hur vi skulle klappa i händerna och hur vi skulle låta åt hans olika gester. "Ohhhhhh" "Mmmmmmm" "Hahahaha"
Här sitter jag och min underbara värdmamma Melissa i ivrig väntan på att få bli Marthas publik. PS. Om vi vore två seriefigurer skulle vi heta Storhuvud och Lillhuvud. Nävars, i verkligheten är storleksskillnaden på våra huvuden inte som på bilden. I verkligheten är dom mer jämnlika för den som är intresserad.

När alla var uppvärmda, glada och nykissade fick vi bege oss till inspelningsstudion. Studio A.
Där inne hängde det en massa mojänger, lampor, kameror och tv-skärmar i taket.
Och så såg det ganska mycket ut som man ser på tv fast ändå inte. Ni kommer få se mer. I nästa inlägg. Jag lovar...


Så, nu kan jag även bocka av denna punkt från min 100-saker-innan-jag-dör-lista: 
Delta under en tv-inspelning av en tv-show. (Allra helst en världsberömd som Martha Stewart eller Ellen DeGeneres-show)




Translation:
I have been in the audience at a Martha Stewart Show in NYC! Pretty cool, huh!




Kommentarer
Postat av: Linnea

När jag läste din överskrida var jag säker på att det var Jerry Springer (eller vad han nu heter)du skulle på..



Haha!!!!



När visas det på tv då???



Själv vet jag knappt vad detta är för program, men det är säkert bra..



Love Love Love Love!!!



2012-03-08 @ 07:16:09
Postat av: Ass

Säg bara till om du vill att jag ska hjälpa dig med punkten pussa på Johnny Depp! Du kan få ta åt dig äran bara jag får utföra det ;) Vi kan photoshopa in ditt ansikte på bilderna sen...

2012-03-08 @ 07:50:48
URL: http://baktankar.blogspot.com
Postat av: Everlasting

Vilken rolig grej, och vilket smart initiativ att skriva till showen. Fast lite synd om Johnny Depp som inte fick pussa på dig och bocka av det på sin lista.

2012-03-08 @ 09:01:59
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/
Postat av: Sara

men du värsta coolt :D hoppas du hälsade martha från mig ! Fast måste erkänna att ellen ligger mig varmare om hjärtat !

2012-03-08 @ 11:19:51
URL: http://altelind.blogg..se
Postat av: Lollo

Jag är avundsjuk deluxe! Vilken dröm att vara med under en Martha Stewart inspelning!

För några år sedan följde jag showen slaviskt!



Så lycklig för att Du fick uppleva detta!!!



PussPuss

2012-03-08 @ 12:16:33
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: Lollo

Hur kunde jag glömma att skriva:

Hur snygg får man vara?????

Jag är så stolt!

Över att vi bor på samma planet jag o "publikfåigångaren"!

Nej nu vart det fel...jag menar ju DIG! <3 :)

2012-03-08 @ 12:20:06
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag är så glad för din skull LILIAN,Men saker och Ting kommer inte av sig själva. så resa till USA kräver att man har klippanicher i sig, och det är just du HJÄRTAT full av. ÄLSKAR DIG/ mamma mona

2012-03-08 @ 13:57:50
Postat av: Anonym

Klumpfot o puckelrygg släng er i väggen. Vad är ni emot STORHUVUD o lillhuvud. Melissa ser sååååå snäll ut och vacker, ni ser verkligen ut att trivas ihop. KRAMAR TILL ER BÅDA/ mamma mona

2012-03-08 @ 14:20:30
Postat av: Sofia

Vilken rolig punkt! och vad kul att du fick chans att bovka av den. Skulle fortfarande vilja se resten av listan! ;)

2012-03-08 @ 14:27:36
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/
Postat av: Matilda

Vad kul! Hjälp vilken tur du har!

2012-03-08 @ 17:20:19
URL: http://styrkaostrid.blogg.se/
Postat av: Hanna Ek

Älskar verkligen din blogg, glad att jag hittade den. Följer dig på bloglovin nu, hoppas att du följer tillbaka!

2012-03-09 @ 04:22:33
URL: http://hnny.blogg.se/
Postat av: Micke Malm

Hörredu Lilian, vad är en mojäng? hihi. Du är bäst.

2012-03-09 @ 06:23:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0