konstigalilian -

St Mexico!

I går firade man St Patrick's day förfullt här borta i USA. En Irländsk högtid som man firar i helgonet St Patrick's ära. Det hör till att man ska vara klädd i grönt och börja tidigt på morgonen med att dricka en massa alkohol och sluta kvällen med att helst ha tappat kontrollen helt. Fast Liina och jag körde en liten annan variant. I stället för att börja tidigt på morgon i temat Irland började vi på kvällen med temat Mexico.
Vi drog till ett ställe där det kryllar av mexikaner och där mexikanerna har en massa restauranger varav den här. Ett take out ställe som säljer tacos och burritos.
Ett hörn på ett hus med ett litet kök som gör mexikansk hämtmat. Och populärt var det vill jag lova. Kunderna flockades för att få köpa deras mat.
Liina och jag köpte med oss en varsin burrito och vi tror vi skulle sjunka genom jorden så goda som dom var.
Och för att ni ska veta att jag inte ljuger så får ni se ett bildbevis på en mycket nöjd Liina. Som ni ser så satt vi i bilen och åt dom då USA inte är så bra på det där med parkbänkar. Men bilen gick bra det med. Särskillt då vi åkte till ett ställe med fin utsikt som jag glömde att ta bild på.
Efter maten brukar man ju vilja ha något sött inte sant? Så efter att våra burritos sjunkigt i våra magar åkte vi tillbaka till kvarteret där vi köpt våra burritos.
Det var nämligen så att vi sett ett annat hörn av ett annat hus, med samma namn som stället där vi köpte våra goda burritos, som sålde glass. En glassbar helt enkelt. Vi blev nyfikna om det kunde vara så att det var samma ägare och om dom var så duktiga på mat så kunde dom inte annat än vara bra på glass också.
Det visade sig att vi hade rätt i det där med att det var samma ägare och även i det där med att glassen var god. Den Mexikanska killen som jobbade där var så snäll så snäll för han lät mig provsmaka alla olika sorter. Då jag skojade lite om att det skulle vara enklare att välja vilka smaker man ville ha om man fick prova dom först och han tyckte att jag var fillurigt smart och det ville han uppmuntra. Snällt va.
Det var inget lätt val men det slutade med att jag valde smakerna Jordgubbscheescake och Nutella. Så himla goda så att jag tror att jag smäller av!
Liina provsmakade inte smakerna innan utan hon dök i på måfå och valde kaffeglass och så körde hon på en jordgubbscheesecake hon med. Liina är föresten rolig hon. Hon tycker inte om att dricka kaffe men det är hennes absoluta favoritsmak på glass. Föresten är jag lika rolig kom jag på. För själv dricker jag kaffe men äter det inte i glass.
Det var lite av vår mexikanska St Patty's det. Och redan nu kan jag avslöja att vi firade lite i orginaltemat, som är Irland, också. Men det är ett annat inlägg det.  


Kommentarer
Postat av: Karin

Hon kanske skulle gilla iskaffe? ;)

2012-03-20 @ 19:22:23
URL: http://mysigkudde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0