konstigalilian -

Glassigt vårväder.

I går hade jag en myssöndag.

Vi åkte till området där vi köpt glass dagen innan vi vet. Och med vi menar jag förstås Liina och mig själv. 
Den gamla stadsdelen är mysig och fylld med trevliga butiker. Bland annat den här som är ett fik och matställe kombinerat med butik.
Där inne kan man köpa fina burkar med allt möjligt gott i.
Så säljer dom lönnsirap från Vermont som är så god så den är värd att få kladdiga fingrar för.
Där inne fick jag även syn på en inramad Carl Larsson print. Go Sweden!
I kvareteret finns även en trevlig liten klädbutik med ett trevligt namn för en som mig som har gröna ögon.
När vi hade strosat runt ett tag slog klockan glass. Det vill säga att det var dags för glass.
För det var lite så att glassen var anledningen till att vi åkte till platsen två dagar i rad. För himmel så god den är. Den här gången valde jag svartkörsbär och rostad kokosnöt.
Och för er som inte vet så vill jag nämna att våren är i full blom här borta där jag befinner mig. Om dagarna är det t-shirt väder och alla blommor blommar så vackert så. Inte undra på att man blir sugen på glass eller vad säger ni!

Kommentarer
Postat av: Lollo

Vad mycket roliga bilder! Kan titta på dom om o om igen!

Nu vart jag ju jättesugen på glass...klockan halv 4 på morgonen...hm...bara att somna om...



PussPuss

2012-03-20 @ 03:36:57
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: Sara

men åh va mysigt det ser ut :)

2012-03-20 @ 17:18:56
URL: http://altelind.blogg.se/
Postat av: karro

åh jag längar tills jag får smaka denna glass! snart, snart!!!! :D

pussss<3

2012-03-20 @ 18:40:07
URL: http://kfrick.blogg.se/
Postat av: Everlasting

Vilka härliga ställen ni hittar. Förresten, jag är som du; jag älskar kaffe men gillar inte kaffesmak på något annat. Likadant är det med körsbär; bären är svingoda men körsbärsglass eller -yoghurt eller -paj funkar absolut inte. Och så har vi jordgubbar som är tvärtom; äter inte gärna bären, men allt smaksatt med jordgubbar är gott.



Jag är inte konsekvent någonstans helt enkelt.

2012-03-21 @ 00:29:23
URL: http://everlasting.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0