konstigalilian -

Streets of Philadelphia

Liina och jag gjorde en till kul grej när vi var i Philadelphia i lördags.

Liinas värdpappa hade två biljetter till en utställning om Bruce Springsteen som han gav till oss och som vi passade på att gå till. Nu är det inte på något sett som så att Bruce är någon speciell idol till mig eller så men han är bra och det var kul att lära känna honom bättre genom utställningen som gick igenom hela hans liv. Tråkigt nog fick man inte över huvud taget fota utställningen så jag kan tyvärr inte visa er hans motorcykel, hans första gitarr, hans favoritgitarr, hans olika scenkläder och orginalskisserna på låtar som "born in the USA" och "the river".  

Men. Jag råkade bryta mot reglerna som gäst av utställningen. Jag tog fram kameran ur väskan och smygfotade den här bilden. Ja ja, jag vet att det var att vara olydig men jag var bara tvungen för kolla! En äkta Golden Globe och två äkta Grammys. Det var första gången jag såg orginal av den sortens priser i verkligheten vilket var lite småmäktigt. Jag såg även en äkta Oscarsstatuet som han vann i kategorin bästa filmusiken till filmen "Philadelphia" med låten "Streets of Philadelphia" någon gång på nittiotalet.

Efter utställningen gick vi ut på Phillys gator, precis som i sången som Bruce skrev till filmen som jag nämnde, innan vi en stund senare åkte hem. I Philadelphia kryllar det för övrigt alltid med hästar med vagnar och kuskar med hatt.
Under sena kvällen kom vi på att vi glömt bort att äta så då käkade vi på ett ställe som hette något med Texas. Ett ställe jag kommer rekomendera för alla som gillar huvudvärk då det var smockat med folk och då personalen högljudt kallar på allas uppmärksamhet för att gratta dom som fyller år genom att rikta en lampa i ansiktet på födelsedagsbarent och för att få alla att skrika "Yeeehaw" tillsammans i kör som ett Happy Birthday. Under vårat besök fyllde sju personer år. Jag skojar inte. 
Efter förätt, huvudrätt, drinkar, yeeehaw och gratis bröd var vi så mätta så mätta så. En trevlig lördag vill jag påstå.



Translation:
A Saturday in Philly with Liina.

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh bruce han tycker jag om !!! Föresten så tänkte jag kanske ta o hämta min basketboll när jag åker förbi new york i höst kanske :)! Tack ändå min lilla lilja ! Puss och kram skumbanan !

2012-03-14 @ 11:41:38
URL: http://altelind.blogg.se/
Postat av: Jessica

Alltså! Underbara du, vad fin och snäll du är!

Fyratusen kakor som tack, ska allt försöka mig på det där du! <3

2012-03-14 @ 19:43:03
URL: http://litesocker.blogg.se/
Postat av: Lillan

Låter som ett trevligt ställe om man vill ha liv runt sig ;)

2012-03-15 @ 00:25:43
URL: http://lilldogg.blogg.se/
Postat av: Jonna

Tack för din kommentar! :) Det va jättekul att hitta Donatello boken :) Limme har fått Donatello efter Turtels som va mina favoriter som liten så det passade så bra..

2012-03-15 @ 20:08:30
URL: http://enjonna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0