konstigalilian -

Skolmatsliknande föda i rätt klädsel.

På kvällen blev vi naturligt nog hungriga. Det brukar ju vara så med människokroppen. När energi går åt behövs det fyllas på. Biologi i all enkelhet.

Vi gick till en restaurang som min värdfarfar hade tipsat mig om. Han tyckte att vi skulle prova på en speciell sorts fisk som är typisk för Boston och som dom tydligen skulle tillaga gott på just detta ställe. 

Och just ja. Jag måste ju nämna att Johanna och jag var busigare än busigast. Vi köpte oss en varsin Harvard-tröja utan att ens studerat där. Det är ta mig fasiken inte något som man egentligen ska göra men vi kände verkligen för att skryta lite över något som inte var sant. Eller  lite sant var det ju faktiskt. Båda vi hade ju "gått" på Harvard. I alla fall inne på området. Ni ska tro att vi fick många kommentarer av folk på gatorna i och med tröjorna. Många ville testa och se om vi verkligen var bekanta med Boston genom att fråga oss om vägen till ställen. En gång satte vi griller i huvudet på ett gäng killar som bad oss om vägen till en plats som vi faktiskt kunde beskriva vägen till. Andra människor gav värmande kommentarer om hur glada dom var för ens skull att man är student till ett av världens bästa universitet. Johanna och jag log glatt och sa tack tack och försökte se så smarta och studentaktiga ut som vi bara kunde. Aja, nog om tröjorna nu. 

När vi redan beställt vår mat fick vi se att dom körde med Pippidukning när dom dukade av borden. Dom rullade in allt i dukarna. Kanske inte så fräscht men vad sjutton. Spela rulle. 

När maten kom in tyckte jag verkligen att vi hade rätt klädsel på oss. Maten såg nämligen ut precis som sånt som brukas serveras i en skolbespisning. Det vi åt var fisk, sötpotatispuré och potatis. 

Här kommer tre bilder på mig när jag äter fisken. Fisken som för övrigt heter Scrod. 

Nej föresten. Bilderna är inte på när jag äter fisken. Dom är på när jag visar upp en citronskiva som man fick som tillbehör. 

Så, här har ni alltså mig när jag visar upp en citronskiva. Om ni undrar så är bilden lite missvisande när det gäller mina ögon. Jag har egentligen inte ett litet och ett stort öga. Egentligen är båda stora som två hjortögon eller liknande.

När maten var uppäten tog vi en sista sväng genom staden tillsammans innan det var dags att bege oss till flygplatsen där vi skulle spendera natten. Johanna skulle nämligen åka hem med flyget till Chicago klockan 06:00. Jag där emot kom inte att åka hem med bussen försen lunchtid nästa dag. Men givetvis följde jag med Johanna till flygplatsen för att kunna vara i hennes sällskap så mycket så möjligt.  


Kommentarer
Postat av: Ass

Har man gått på Harvard så har man! Då får man köpa tröjor! :-)

2012-06-05 @ 09:13:02
URL: http://baktankar.blogspot.com
Postat av: Anonym

HARVARD i sin ära! men i långa loppet kommer man längst med sunt förnuft och hjärtat på rätta stället./ ÄLSKAR DIG MIN DOTTER/ mamma mona

2012-06-08 @ 10:31:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0