konstigalilian -

En söt frukost

På söndagen var det Karolinas sista dag med mig i USA. Det kändes tråkigt värre. Jag hade förstås velat haft kvar henne i minst en vecka till. Men vi försökte att inte tänka på att hon snart skulle bege sig hem mot Sverige igen och så förgyllde vi dagen så bra vi kunde. Klockan 15:00 skulle hon befinna sig på flygplatsen och innan dess hade vi tid till både det ena och det andra. Vi började med en delikat frulle. 

Vart vi skulle käka frukost hade vi redan bestämt innan. 

Det skulle bli sockerkick a la Magnolia Bakery som start på dagen! Och eftersom både Karolina och jag, som miljontals andra tjejer (och killar), har sett varenda avsnitt av Sex and The City så besökte vi Magnolia Bakery på Bleeker Street som är känt från serien. 
Där inne var det förstås uppradat med tårtor och andra bakverk av världsklass. 

Jag har besökt alla Magnolia Bakery i New York och dom är alla så himla mysiga och hemtrevliga. 

Lite dekorationer man kan köpa vid kassadisken om det råkar vara så att man ska bjuda ett födelsedagsbarn på något bakverk. 

En sockersöt receptbok. 

När vi sagt God Morgon och tack till konditorn som serverade oss vår frukost gick vi ut och satte oss i en park på andra sidan gatan. 

Vid ett tvåmannabord här. 

Det första vi gjorde var att ta några klunkar av våra kaffe med mjölk. 

Och strax där efter öppnade vi våra boxar med frukost. Vi tog tuggor av varandras bakverk men jag hade valt en stor tårtbit med smak av caramell. 

Och Karolina gjorde valet Key Lime Cheesecake. Båda mycket söta och goda. Precis som Karolina och jag själv. 
Trackback
RSS 2.0