konstigalilian -

Sotarmurren Johanna!

Runt 16 snåret på lördagen hade vi båda, på grund av våra nattliga resor till Boston, varit uppe i nästan mer än ett dygn så vi var ganska trötta. Speciellt efter att vi gått så mycket under dagen. 

Så för att ta dö på tröttheten gick vi till en park för att ta en power nap.

Vi lade oss ner i en park mitt på en gräsplan med våra tillbehörigheter tätt intill oss i hopp om att ingen bandit skulle våga stjäla från oss. Johanna somnade först och vaknade sist. Medan jag satt och väntade på att hon skulle vakna studerade jag turistkartan vi hade över Boston. Tyst som en mus satt jag men rätt som det var vaknade Johanna upp i all hast. Halvvaken utbrast hon "Kan du vara lite tyst eller?!" Snacka om att ha höga krav på tysthet... 

Det där lite smått irriterande som fanns i Johannas röst försvann snabbt och jag vågade mig på att brista i ett gapskratt! Johanna undrade förstås vad det var som var så roligt. "Du ser ut som en sotare" sa jag. "Äsch lägg av" sa Johanna. "Se själv" sa jag fnittrandes samtidigt som jag räckte fram min fickspegel till henne.  

Johanna hade somnat på en tidning och fått trycksvärta i hela fejset. Det var så himla roligt!!! 

Men det roligaste av allt var att det nästan inte gick bort. Hur hårt hon än skrubbade. 
Så med svaga fläckar av trycksvärta fick Johanna vandra vidare i hopp om att vi skulle stöta på tillgång till vatten och tvål snarast möjligt. Himla tur att tjejen är helt underbar och tar saker med en klackspark trots allt. Och tur att jag är en sån himla bra vän som inte håller tyst om svarta fläckar i ansiktet. Hade varit lite förargligt om folk börjat skänka pengar till henne i tron om att hon var en stackars uteliggare. Vi kan helt enkelt konstatera att jag är himla snäll och bra och att jag kan nästan allting. Allt utom slalom /Lilian på Bråkmakargatan.

Kommentarer
Postat av: Anonym

allt kläder en skönhet. lika söt som sotarmurre. hahahaha!!!!!!../mamma mona

2012-06-02 @ 06:54:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0