konstigalilian -

Newbury Street

Newbury Street i Boston är en lång gata med svindyra affärer där alla fashionistor shoppar.

Gatan är fylld med lyxiga butiker. Bland annat Vera Wang. Det är en designer som jag tycker väldigt mycket om

Vädret var fint och folket som strosade runt var sommarklädda. 

Vid ett övergångsställe tog jag en Beatlesbild. I alla fall så tycker jag att den påminner om ett av deras skivomslag. 

Kate Spade som är oerhört poppis bland kvinnor här i USA. 

Den här inredningsbutiken var skojig att gå i.  

Prislapparna var inte lika roliga men att titta på grejerna kostade ingenting som tur var. 

Jag gillar när butiker ser små och hemtrevligt mysiga ut när dom egentligen är stora och välbesökta. 

Herr vas med mustach. 

Ute på gatan igen fick jag syn på en rosbuske och då vet alla ni som känner mig att jag inte kunde låta bli att ta en bild. Klick. 

Jack Wills hade en tjusig gunga i skyltningen. En sån vill jag ha i ett träd i min trädgård. Fast med riktiga blommor förstås. 

Här tyckte jag att blommorna i rabatten passade bra ihop med texten på skyltfönstret så då knäppte jag helt enkelt en bild. 

Ja, det var lite om Newbury Street. En väldigt fin shoppinggata som trots sin storlek känns liten och personlig. Bra jobbat till dom som lyckats att skapa den så. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

PS:LILIAN!så det var alltså BEATLES du fick i tankarna.......hmhmhm/mamma mona

2012-06-02 @ 07:15:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0