konstigalilian -

USA's svar på ICA

Efter festivalen drog Karro och jag vidare till USA's svar på ICA. Jag ville passa på att visa henne så mycket av den amerikanska kulturen som jag bara kunde under hennes vecka här.

Här står min puddig från Sverige i butiken jag brukar handla i. Melonen hon har under armen fick följa med oss hem som kvällsmys men majsen grabbade hon bara tag i som rekvestia för bildens skull. 

Vi kunde tillsammans konstatera att det finns många olikheter mellan USA och Sverige. Inte enbart att förpackningar är här större utan även att ost alltid säljs som färdighyvlad, att man köper tårtor som en annan köper mjölk och att peanut butter är en smaksättning på ta mig sjutton allt. 

Med melonen, och även en ananas, i högsta hugg bar det av hemåt för en myskväll. Åter igen med en massa prat prat prat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0