konstigalilian -

Kvällshäng med Nachos.

Ni som hänger med här på bloggen vet att nachos är en grej som jag ofta brukar käka när jag hänger på stadens restauranger och uteserveringar. Och eftersom jag ville visa och göra så mycket typiskt som möjligt med Karro under hennes vecka här så stod nachos med på schemat. Den punkten bockade vi av på torsdagskvällen och självfallet gjorde vi det på stället som säljer den bästa nachotallriken alla kategorier -BBC Tavern. 

Osminkade och lediga men ack så snygga satt vi på uteserveringen och hade det bra. 

Karro var sugen på öl och jag fick vara rekommendörska (mitt ord för en kvinna som rekommenderar) för Karros ölval. 

Själv var jag sugen på vin. 

Karros kommentar när fatet med nachos och tillbehören kom in var "Va? Ska detta vara en förrätt? Hur i hela friden skulle man kunna orka något annat om det är meningen att man ska käka upp detta innan maten? Inte ens om man skulle dela det på fyra!" Jag fick än en gång välkomna henne till Amerika. Så förklarade jag att jag personligen inte brukar beställa annat än nachos till mat på just BBC. Nachosen där räcker gott och väl! 

Fast som ni kan se på den här bilden så beställde vi även in Soft Pretzels med två olika senapsdipper eftersom det är gott och typiskt amerikanskt. 

Vi satt såklart länge och pratade och knaprade på våra nachos och allt det övriga. Vi hann till och med sitta igenom en regnskur som följdes upp av en vacker regnbåge.  

Vi satt till och med kvar tills det började skymma och tills det blev dags för Karro att beställa in sitt kvällskaffe. Och som ni kan se så är Karolina världsrekordstagerska i att fylla koppen överfull. Hon gör det varje gång och det är faktiskt sällan hon spiller, tro det eller ej.

Kommentarer
Postat av: Everlasting

Nachos hör verkligen till mina favoriter också. Särskilt med öl till. Jag undrar lite hur bra vin passar egentligen.

2012-06-16 @ 11:11:48
URL: http://everlasting.nu
Postat av: karrolotta-potta

haha <3 googlade mig själv (ego?!?) och hamnade här. underbart! haha ja jag är nog världsrekordstagare i att fylla kaffemuggar överfulla. gjorde det senast för ett par timmar sen.

puss puss

2013-07-01 @ 18:23:51
URL: http://kfrick.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0