konstigalilian -

Farmorn och jag.

Innan hummerfesten skulle till att dra igång var det förberedelser som gällde. Farmorn och jag tog på oss rollen att fixa corn så vi åkte till en mysig liten grönsakshandel.. 

Vi åkte till Duckie's farm market som tydligen har funnits där i en himla massa år. Och med det menar jag över femtio. 

Såna här ställen är så gulliga och älskvärda tycker jag. 

Framför allt då dom har jordgubbar på solmogning i fönsterluckan. 

Bilden på dom här vattenmelonerna är tilldelad Karolina och Trey. 

Majs var det ja. Farmor Elisabeth började plocka ut dom bästa med en vana som hette duga. Hon vet minsann precis hur en perfekt majs ska vara. 

Söt corn som smälter i munnen efter att ha legat på grillen en stund. Ni anar ta mig sjutton inte hur god majsen är här i Amerikat. 

Grönsakshandeln hade förstås mer grönt och bjuda på. Grönt, gult, rött och många andra härliga färger. 

Vid kassan sålde dom soltorkade tomater. Nom nom nom. 

Blåbär a la USA. Dom är goda men dom vi har i svenska skogarna är godare. Och så får man mycket blåare läppar och tunga av våra blåbär. 

Corn och butter fick vi med oss i vår kartong. Sen bar det av för att laga i ordning det. Eller, nja. Först tog Elisabeth med mig på en omväg för att visa mig delar av Cape May som jag helst inte skulle missa. Det var gulligt av henne plus att det var mysigt som bara den. Fy vad jag känner att jag kommer sakna Elisabeth efter att mitt år här är slut. Jobbiga jobbiga saknad hit och dit far din kos! 

Kommentarer
Postat av: Rogersdottern

Åh, vi skulle ha fler sånna där ställen i Sverige ju! Det är ju så mysigt! Kram på dej!

2012-06-30 @ 08:44:12
Postat av: Maritta

Håller med Jenny :)

2012-06-30 @ 21:22:40
Postat av: karro

tack för bilden, jag och trey smaskar melon för fullt (eller nja bara jag för trey har fullt ypp med mina fötter) ;)

pussar och kramar <3

2012-07-01 @ 01:29:17
URL: http://kfrick.blogg.se
Postat av: Sara

Åh vad mysigt o gå o plocka sådär :D kommer ihåg att jag och min värdmamma brukade göra det iwarwick också på söndagare när det var farmers market :)

2012-07-03 @ 02:08:13
URL: http://Altelind.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0