konstigalilian -

Tårtan för 4åringen.

Olivers födelsedagsfirande var mycket mysigt. Under dagen åkte han på zoo och på kvällen blev det tårtkalas. 

Och eftersom Olivers födelsedag inträffade under samma veva som hummerfesten hade mamma Melissa sett till att ordna med en matchande tårta. 

O var mycket nöjd och stolt över sin tårta men allra stoltast var han över ljuset format som en fyra. 

Tänk nu är han ingen liten trea längre utan en fyra. 

Ljusen tindrade nästan lika fint som födelsedagsbarnet själv. 

Olivers Ööönskniiing! Plus att lillebror V var med på ett hörn. 

Givetvis visste han precis hur stor och vilken bit av tårtan han ville ha. 

Och generös som han var delade han givetvis med sig till oss andra också. 

Alla tyckte tårtan smakade underbart gott. Till och med tillsammans med öl. Öl på menyn på ett barnkalas. 

Will och jag satt brevid varandra medan vi avnöjt tårtan och snackade skit. 

Allison och Katie satt strax bredvid oss och dom fick oss alla att skratta med deras tårtamellantänderna skämt.

Hummertema till hundra procent. Farfar Bill hade köpt med sig lobster spillning från Maine. Tänk att humrar bajsar solrosfrön doppade i ett lager av choklad. Det var mer än vad jag visste. 
 
Nu kanske ni är nyfikna på vad Oliver fick i present. Han fick en himla massa fina och bra saker men den bästa saken fick han av sin mamma och pappa. En gitarr! En alldeles egen gitarr! Om ni nu tror att hans au pair var den som till en början övertalade honom att önska sig ett instrument och om ni nu tror att det var au pairen som sa till hans föräldrar att en gitarr är precis exakt vad Oliver verkligen önskar sig, kan jag här meddela att ni tror rätt. Tur är det väl i alla fall att alla kommer tacka mig i framtiden när Oliver står på scen och vi sitter i publiken med VIP-biljetter. Och om Oliver någon gång får problem med vad han ska säga i sina tack-tal när han vinner fina musikpriser kan jag hjälpa honom med inledningen "Jag vill börja med att tacka Lilian som ljög ihop att jag ville ha en gitarr på min fyraårsdag. Utan henne hade jag aldrig stått här, så tack". 



Kommentarer
Postat av: Maritta

Härligt o se Olivers ögon tindra. Från en liten 3:a till en stor 4:a. Grattis till Oliver !

2012-07-06 @ 22:43:07
Postat av: Everlasting

Så busigt och så bra att ljuga ihop en sådan present. Ett musikinstrument bör alla barn ha tycker jag.

2012-07-07 @ 09:41:24
URL: http://everlasting.nu
Postat av: Emilia och Olivia - [Fotoblogg]

Allt bra :)
Myisgt kalas där :)

2012-07-07 @ 12:02:52
URL: http://phototwo.blogg.se
Postat av: Lillan

Fin tårta måste jag säga och jag tycker en gitarr var en briljant present ;)
Kramen

2012-07-07 @ 19:03:57
URL: http://lilldogg.blogg.se
Postat av: Sara

Åh den där tårtan såg inte lite god ut :D

2012-07-08 @ 20:40:06
URL: http://Altelind.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0