konstigalilian -

Så himla gott och flott!

När vi väl slagit oss till ro vid bordet kände vi som först hur hungriga vi faktiskt var. 

Liinas mage kurrade så högt så att hela restaurangen skakade. Nävars. 

Inredningen var som sagt jättemysig och fin och bra på alla sätt och vis. 

Vi behövde inte sitta länge innan vår kypare kom med både meny och rostade jordnötter i någon het chillikryddning. Alltid trevligt att bli uppvaktade med lite gratis tillbehöver. /Owe Sundberg*
Vi hade blommor på vårat bord. Det var fint tyckte jag. Allt där var fint. Så fint att Liina blev trött på mitt tjat över hur fint allt var. /Lilian Kirchsteiger*

Och så kom maten. Straxt efter drycken. Eller förätten kanske man kan säga. Jag tar om. Och så kom förätten. Straxt efter drycken.

Och sen kom maten! Vi beställde in lite olika grejer som vi delade på. På bilden ovan ser ni en sallad med en klick sorbet på toppen. Det var Liinas idé att beställa in den skiten. Ibland krånglar folk till det alldeles för mycket. 

Medan jag tvingade Liina att äta upp salladen hon valt satt jag och smuttade på min Pineapple Margarita. 

Det var hemskt trevligt att man kunde sitta vid så många olika varianter av bord. (Egentligen gillar jag inte när man säger hemskt framför något bra så jag vet inte riktigt varför jag gjorde det nu). 

Vad åt vi mer då. Jo. Tacos som var himla goda och fina. 

Tre stycken. En till Liina och två till mig ;) 

Nej. En och en halv var förstås. Självfallet delade vi broderligt. 

Vi åt även en fin liten burrito som såg ut som en Zebra med rosa man. Med lite fantasi så! 

Ni må tro att vi hade det himla kul under vår middag! Vi satt och pratade och skrattade om allt möjligt mellan tuggandet på maten. Där av vart vi båda svarta under ögonen på grund av kvalitets mascaror som rann. 

Och när maten var uppäten tyckte kyparen att vi var värda dessert. Givetvis sa jag! Det är vi alltid, oavsett om vi ätit mat eller ej. Liina åt glass som var gudomligt god, och det vet jag för jag fick smaka av henne. 

Jag, jag tog cheesecake med färska hallon kolasås och hallonglass som var så god att jag höll på att trilla av stolen. En av dom godaste desserterna jag någonsin ätigt! 

När vi hade restaurangat (ett av mina egengjorda ord och det betyder att man ätigt på restaurang) i nästan två och en halv timme vart vi lite förvånade över hur tiden hade sprungit iväg. Stackars Bruce måste ha trott att vi tömt restaurangen på all mat, vilket i och för sig inte var så långt ifrån vad vi gjort, när jag väl ringde honom och bad om att få bli upphämtade. Upphämtade för att bli runtskjutsade en cruising sväng genom Philadelphia för att sedan hoppa av och göra nattklubbarna osäkra! 


 
(*)Märk väl hur trenden "Lilian leker kändis" fortsätter här på bloggen. 

Kommentarer
Postat av: Sara

Guuud va gott allt ser ut att vara, mina spisbrödmackor är inte lika goda kan jag lova som jag äter till frukost nu !

2012-07-14 @ 07:21:31
URL: http://Altelind.blogg.se
Postat av: Rogersdottern

Hej min lilla ängel! ;-) Det verkar inte som om det går någon nöd alls på dej over there precis.. Lite (läs väldans) vad avundsjuk jag är!! :-) Varför har vi inte usa här?? Puss o kramen!

2012-07-14 @ 13:09:20
URL: http://rogersdottern.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0