konstigalilian -

Las Vegas Strip

När klockan slog halv sju på kvällen hoppade jag på en buss för att delta under en guidad night tour som jag beställt att vara med på i förväg. 

Jag tänkte lite som så att det kan vara bra att få en hum om staden innan man rockar loss ordentligt. Så brukar jag föresten tänka när jag besöker nya platser. Guidade stadsturer brukar oftast vara ett mycket bra lära-känna-möte med en stad eller plats. 

Bussen var fylld med 40 kineser, 10 amerikaner, 5 colombianer, 3 kanadensare och 1 svensk. Siffrorna är inte helt exakta men på ett ungefär så var det så det var.  

Turen genom staden var mycket intressant, rolig och bra. 

Vi stannade till på en mängd olika platser. Ser ni föresten tornet där i mitten längst bort? Det var hotellet jag bodde på. Det är Vegas högsta byggnad. På toppen av det är det ett utkik och så finns där även ett nöjesfält med tre stycken åkattraktioner av världsklass. Galet värre. 

Turen tog lite mer än tre timmar så alla vi som var med hann se och uppleva en massa. 

I dom kommande inläggen kommer jag visa er mer av den guidade turen. Vilka ställen vi besökte och vad den engelskkinestalandekinesguiden berättade för oss. Engelskkinestalandekinesguiden, krångligt ord, inte sant! Försök att säga det tre gånger på rad med två söndertuggande Mariekex i munnen så får ni se. Inte det lättaste kan jag tänka mig. 

Kommentarer
Postat av: Everlasting

Jag skulle i och för sig vilja påstå att det inte är det lättaste att säga någonting med söndertuggade mariekex i munnen…

2012-07-25 @ 08:38:29
URL: http://everlasting.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0