konstigalilian -

En ballongprydd födelsedagsfrukost.

Jag har så mycket att berätta från helgen som var så jag fortsätter helt enkelt med det. 
Söndagen, Tias födelsedag, blev en mysig dag. Morgonen började med en promenad för att leta upp ett ställe att käka frukost på. (och för er trogna bloggföljare -Tias alltid så fina naglar!)
När jag fick se den här lyktstolpen med ballonger på utanför ett café sa jag till Tia att vi bara var tvugna att äta hennes födelsedagsfrukost där och hon höll utan tvekan med. 
Det fanns mycket att välja på och mycket av allt, så som det är i NYC. 
Det var inte bara lyktstolpen utanför som var klädd med ballonger, även insidan av fönstrerna var ballongprydda. Tänk att caféet visste att det var Tias födelsedag! Eller. Ja..
Det här åt jag. Bagel med creme cheese, fruktsallad och en apelsin.
Utsikten vi hade var lyckligt pirrig och rolig. Vet ni varför? Jo, för mitt emot var det en bröllops-klännings-affär varav en nätt liten blivande brud höll på att prova ut sin brudklänning inför den stora dagen. Tia och jag kunde nästan känna den pirriga känslan den blivande bruden hade i magen, trots att varken jag eller Tia tack och lov har gift oss någon gång. Allra roligast och lyckosamt var det att se henne i en av klänningarna som hon hoppade och dansade runt i glädje av. Jag är nästan övertygad om att det blev klänningen som hon kommer säga "I do" i.
Tia och jag fick minst sagt en bra start på dagen. Födelsedagen.

Translation:
Tia's birthday breakfast in NYC.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0