konstigalilian -

Förra fredagen.

För en vecka sedan i dag så var jag Melissa och pojkarna på ett museumsbesök i Philadelphia.
Vi beökte The Franklin Institute. Där fanns ta mig sjutton allt. Men eftersom detta var pojkarnas besök riktade vi in oss på sånt som dom gillar mest förstås.
Så givetvis besökte vi den temporära utställningen om och med dinosaurier. Där fick man inte fotografera så mycket men här hos mannen med skeletten gick det bra. Förutom skelett hade mannen även...
..äkta dinosauriebajs. Oliver fick hålla i det men han var inte helt hundra på att det verkligen var bajs för det luktade ju inget.
Efter dinosaurierna var det dags att bli lite vetenskapliga.
Vi lärde oss om bubblor.
Och hur speglar och olika alarmsystem fungerar och mycket mycket mer.
Pussel-Oliver fastnade givetvis för det här snäckproblemet.
Gunnar satt i vagnen och var lika glad och nöjd som alltid.
Vi såg grejer som har varit i rymden.
Utställningen om tåg tyckte pojkarna om.
Oliver lekte att han ringde och beställde tågbiljetter till oss för ett besök på Nordpolen. Brrr säger jag. Hade hellre velat åka till Florida eller så.
Det häftigaste under besöket på museet tycker jag var filmen om väder. Kanske inte låter så spännande men det var det. Mest eftersom bioduken var upp i taket, som en kupol över en. Det var en häftig känsla.
Efter allt detta åt vi lunch.
Sen gick vi vidare till sportrummet för att utlösa lite av den energin vi just stoppat i oss.
Vi spelade fotboll.
Vi provade även på surfing. Personligen tyckte jag att det var riktigt kul. Det måste jag prova på i verkligheten någon gång.
Bollpojken Viggo var nöjd över alla olika varianter av bollar.
Själv var jag nöjd över att jag lyckades fånga den här minen på bild.
Innan vi åkte hem spanade vi in cykeln i luften ett slag. Skapligt va! 
Ett mycket trevligt och mycket utbildande besök på ett mycket mycket roligt ställe. 
Folk, gå mer på museum. Det gör gott för en. /L



Translation:
Last Friday at The Franklin Institute, Philadelphia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0