konstigalilian -

Saftiga jordgubbar doppade i mörk choklad i ett mörkt NYC

Så blev det mörkt i NYC och vi gick hem till hotellet för att förbereda oss inför kvällens bravader.
Jag behöver nog inte avslöja att det är en skön känsla att vandra i ett mörkt NYC. Eller mörkt och mörk. Det mesta är ganska färgglatt och ljust förutom en svärtad himmel. 
När vi kom tillbaka till hotellet låg det tre macarons och väntade på oss lite så där bara hipp som happ. En rosa en grön och en brun.
Sen lite så där hipp som happ så knackade det på dörren och in kom en indisk kille med en födelsedagnamnamleverans.
Det var Tias värdföräldrar som beställt dessertfatet som en överraskning till oss. Mest till Tia förstås men jag fick också ta del av den. Vi blev så glada så. Så blev Tia lite nervös också för jag skrämde upp henne med att den indiska killen skulle komma tillbaka med en än bättre present som jag beställt till henne. En, trots allt socker, en mycket sötare upplevelse som skulle inkludera en handduk på hans huvud och exkludera kläder på hans kropp.
När vi festat upp födelsedagsfikat gjorde Tia en saga till mig. Eller faktum är att jag också var med på ett hörn. Hon bad mig att säga adjektiv och verb och sånt utan att vara medveten om vad hon skrev så därför blev det lite som det blev.
Efter fika, lek och dusch var vi redo för att gå ut och roa oss igen.
(På tal om den indiska killen så handlar faktist vårat nästa upptåg om just Indien. Tråkigt nog handlar det inte om min överraskning som helt och hållet var en fin liten lögn utan något helt annat, ganska hysteriskt a la landet i Öst).
Just ja. Utsikten från hotellet när mörket lagt sig. Så tjusigt så.


Bonusmaterial
Detta inlägg har lite bonusmaterial. På danska till på köpet. Lyckos er!

Translation:
Macarons, a birthday surprise from Tias host parents and a beautiful wiev.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Gillar skarpt! Ser ut som att helgen varit HELT UNDERBART!! :D

2012-01-25 @ 15:06:32
Postat av: Lillan

Å vad mycket roligt du är med om och vad mycket gott:) kramiz

2012-01-25 @ 20:32:33
URL: http://lilldogg.blogg.se/
Postat av: eva

gott det såg ut, vill med ha=)

kram

2012-01-26 @ 15:14:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0