konstigalilian -

God mat, hej då och doften av bränt hår.

Efter skridskorna var det alltså äntligen dags för kääääääk!
På ett Applebee's.
Där hade Lisa bokat långbord för hennes avskedsmiddag. Hennes au pair år har nämligen kommit till slutet och nu är det dags för henne att åka hem till Tyskand igen.
Jag tror att vi var hela tjugofyra au pairer som möttes upp för att säga hej då och lycka till. Här är en bunt av dom tjugofyra.
Och här har ni Lisa. Det blev en ganska så regäl närbild, mest för att jag fick äran att sitta brevid henne. På hennes vänstra sida.
På hennes högra sida satt en av dom här tre tyska tjejerna som överraskade Lisa med fyra ballonger och en hemgjord tårta.
Det stod We och sen ett hjärta och sen You på tårtan. Ser ni vad mycket ljus tårtan är prydd med? Jo och nu ska ni få höra. Det var så att några av ljusen råkade sätta eld på Lisas hår när hon lutade sig över tårtan för att blåsa ut dom. Tyvärr får ni inte se bild på den hårresande händelsen för jag lovade Lisa att inte publicera min ögonblicksbild. Dock sa hon inget om att jag inte fick skriva om det. Lite som på Nalle Phu när Christoffer Robin knyter fast kudden på huvudet och stannar uppe hela natten då han fått uppmaningen "huvudet på kudden hela natten" av sin mamma... Som tur var blev det ingen större fara skedd. Bara lite hårsot på hennes bröstficka och en stank av bränt hår som satt i sig hela kvällen. Så, lyckligtvis nog kom varken hon, någon annan eller hennes frisyr till skada.
Det blev mycket mat. Här är Lisas portion. Japp, det är mat för en person. Tro det eller ej. God bless America!
Vi hade det så himla trevligt. Jag och många med mig skrattade så att tårarna rann på oss.
Så det är nog på grund av tårarna som mitt ansikte ser ut att vara svullet som på en stucken gris. Skönt att kunna ha något att skylla på ibland... Lisa där emot ser glad och go ut som vanligt! Fast hon berättatde att det givetvis är med blandade känslor som hon lämnar sitt USA. Och det är med blandade känslor jag säger hej då. Klart att jag kommer sakna henne på alla möten och så, men det är allt bra kul att ha en vän som kan komma och hälsa på och som man själv kan hälsa på från Tyskland.
Detta inlägg avslutar jag med att traditionsenligt visa upp danska Tias naglar. Hon pimpar ju alltid till det så kolosalt tjusigt. Tia och jag ska föresten spendera helgen tillsammans och det kommer bli fruktansvärt roligt och lyxigt känner jag på mig.



Translation:
Lisas Bye Bye dinner at Applebee's. She is going back to Germany after a whole year here in US.

Kommentarer
Postat av: Emma Roodla - Fotograf

tack :)! Så lite så!!



Yes stämmer norpan och Tessan :)!

2012-01-20 @ 08:45:58
URL: http://babiidarling.blogg.se/
Postat av: Ass

Uhh, det där med bränt hår, det luktar inte gott :S Vi råkade visst sätta eld på min kompis Lisas hår en gång på en fest. Stank i hela lägenheten hela kvällen :S

2012-01-20 @ 09:24:00
URL: http://baktankar.blogspot.com
Postat av: Karoline

vad roligt det ser ut :)

Tack för dina kommentarer också! :D

Trevlig helg!

Kram

2012-01-20 @ 11:03:16
URL: http://ikarolineshuvud.blogg.se/
Postat av: Trees gravid london

Ser myysigt ut! och jäkla gott ;)

2012-01-20 @ 23:32:18
URL: http://mangofisk.se
Postat av: p h o t o g r a p h y b y siri

åh tusen tack, betyder mycket att höra :)

2012-01-21 @ 01:11:58
URL: http://shal.blogg.se/
Postat av: Jon

Att ha bilder på folk när det brinner i deras hår och inte lägga upp dom till allmän beskådning är ju näst intill tjänstefel, elakt är det iaf.



Om man nu nödvändigtvis ska nypa någon i pungen...vilket man självklart ska så finns det ju vissa oskrivna regler att rätta sig efter. Den viktigaste är förståss att man ska hålla sig till att nypa folk av samma storlek som man själv eller mindre. Därmed är Ernst off limits för merparten av jordens befolkning :)

2012-01-21 @ 01:55:43
URL: http://summersense.blogg.se/
Postat av: Emma

Yum! Snygga naglarna blev osså :D

2012-01-22 @ 18:41:54
URL: http://oursketchbook.com
Postat av: eva

kul ni ser ut och ha,

tack snälla du för alla komentarer du ger mig

och peppar mig, det behövs i bland=)

kram

2012-01-23 @ 21:14:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0