konstigalilian -

Så sött när någon tycker det är surt.

I dag kom det ett större paket med många mindre paket i till oss här i USA. Det var familjens första au pair Emelie som skämde bort oss lite med julklappar. Kan ni tänka er vad snällt av henne va! Framför allt att hon till och med tänkte på mig, au pair nummer 4 som hon aldrig ens har träffat mer än på facebook. Gulligt så in i Norden!
Jag fick ett gulligt skrivet julkort och en påse surt!
Perfekt tänkte jag som hade planerat att mysa lite extra med Oliver idag.
För när Viggo låg och sov middag passade Oliver och jag på att ha lite filmmys. Ibland är det viktigt att få rå om skruttarna lite på tu man hand och det tror jag Oliver också tycker med tanke på hans kommentar "It's nice to be alone with you and your candy sometimes".
Oliver var beredd på att godisarna är sura, sa jag. 
Men Lilian jag tycker om surt, sa Oliver. 
Ja men var beredd, sa jag. 
Okej, sa Oliver.
Jag tycker i alla fall att jag var snäll som varnade om surighetsgraden..   
Som tur var hade Emelie skickat med zoo-tablettaskar som Oliver tyckte bättre om.
När Emelie var här var Oliver en liten bebis. Nu är han stora killen på 3,5 år som kan räkna till 22 utan problem, nästan vissla, skriva sitt namn och sitta stilla och titta på en 100 minuter lång film. I alla fall om det bjuds på godis till filmen...  


Tack Snälla Emelie! 
Oliver hälsar så mycket till Dig! 
Kram Lilian


Translation:
A sweet (and sour at the same time) gift to me from my host family's first au pair Emelie. So nice of her!



Kommentarer
Postat av: Maritta

Härliga bilder som vanligt !

2012-01-13 @ 22:24:03
Postat av: Karoline

å vad söööt!!!

och tack snälla, fina du!

hoppas du har en fin helg.

kram

2012-01-14 @ 14:49:53
URL: http://ikarolineshuvud.blogg.se/
Postat av: Emilie

Kul att det kom fram:)

Och jag hoppas ni hade en trevlig dag!

Njut av helgen:)

kram

2012-01-14 @ 15:15:08
Postat av: Jessica

Haha, gulligt! Det är inte lätt med godis!

2012-01-14 @ 20:06:59
URL: http://litesocker.blogg.se/
Postat av: Lillan

så himla söt :)

2012-01-17 @ 02:23:31
URL: http://lilldogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0