konstigalilian -

Saknaden av lakrits och glädjen av äventyret.

Ja just ja. 
Jag hade ju med mig en tavla i present till Matilda som jag hade gjort till henne. För det var så att hon bett om en Lilian-gjord tavla då väggarna i hennes rum var så kala. Egentligen bad hon om en tavla som skulle gå i grå och gröna nyanser och som skulle få en att bli lugn. Men ibland är det bara så att jag går min helt egna väg.
Jag tänkte nämligen mer så här att det här är Matildas au pair-tavla. Alltså en tavla som symboliserar au pair-livet. Och så vit jag vet så är au pair livet varken grönt, grått eller lugnt. Nej, au pairlivet är fartfyllt, äventyrligt sprakandes och fyllt med en himla massa känslor på en och samma gång.
Och när jag målade ner det så blev det helt enkelt en tavla som ser ut som den här.
Hade jag målat en personlig tavla som skulle passa Matildas stil bättre hade jag bestämt gjort något helt annat.
Jag gav tavlan till Matilda det sista jag gjorde innan vi sa hejdå och hon blev som tur var jätteglad. Jag tror nästan bestämt att hon trodde att jag glömt bort hennes önskan om en tavla då det var cirkus tre månader sedan hon bad om en. Och eftersom vi inte setts sen dess så blev inte leveransen av försen nu.
Tack Matilda för att du blev så glad, det gjorde mig tjugo gånger gladare!
P.S. Tavlan döpte jag till Saknaden av lakrits och glädjen av äventyret.




Translation:
A picture I made for Matilda that symbolise the feelings you have as an au pair in US.

Kommentarer
Postat av: Karina SK.

Inte vad jag brukar gilla men den här var läcker!!

2012-01-16 @ 08:58:48
Postat av: rossanna

Hej nu har jag uppdaterat bloggen med nya bloggar tips. Hoppas att du har haft en trevlig helg. Kram

2012-01-16 @ 10:28:17
URL: http://rossannas.blogg.se/
Postat av: Tessan

Snyggt Lilian och stort GRATTIS på din dag:) pussar och kramar<3

2012-01-16 @ 12:13:07
URL: http://thherese.blogg.se/
Postat av: tyraelvira

sv; tack! jag älskar den själv. trycker man på den så hoppar det ut små gröna bönor. fantastiskt.

2012-01-16 @ 13:32:02
URL: http://tyraelvira.blogg.se/
Postat av: Emma Roodla - Fotograf

vackert!!

2012-01-16 @ 18:35:41
URL: http://babiidarling.blogg.se/
Postat av: Anonym

GRATTIS ÄLSKADE DU på födelsedagen!!!!! Hoppas du har en TOPPEN dag!!!! Vi ÄLSKAR dig! BAMSE KRAMAR/Grytan =)

2012-01-16 @ 18:56:59
Postat av: Matilda

Ja, du lilian, du anar inte hur mycket jag älskar tavlan. Tack gode Gud att du inte följde mina vägledningar med att tavlan skulle gå i grönt och grått, tavlan är perfekt!!!! TACKTACKTACKTACK :D

2012-01-20 @ 05:10:00
URL: http://styrkaostrid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0