konstigalilian -

Mmmmmagnolia Bakery!

I New York finns det fem stycken Magnolia Bakery. En kedja som är megakänd för sina enormt goda och fina Cupcakes. Det är så populärt att kön brukar sträcka sig långt ut på gatan, framför allt på lördagar, och så får man max köpa med sig 12 stycken cupcakes åt gången för att det ska räcka åt alla som vill ha. Plus att stället är känt från tvserien sex and the city för alla er som är intresserade.
I söndags var Tia och jag inne på ett Magnolia för att prova dessa omtalade cupcakes. 
Jag tycker att det är så himla mysigt att man får se på när personalen bakar allt gott. Plåtarna är tydligen nästan aldrig tomma utan det bakas hela tiden nytt nytt nytt. Mums mums mums!
Det svåraste med besöket var att välja vilka man ville ha. Jag ville ha en tugga av alla.
Visst vill man äta upp allihop!
Det slutade med att vi köpte fyra stycken att dela på. Jag valde dom här två. En med smak av Cocos som hade en gudomligt god citronkräm i sig och en Red Velvet som har mystik från södra USA i sig.
Tia valde en som hette något med Snow som hade en himmelsk chokladfyllning i sig och så en cupcake med en god lila frosting plus en söt liten rosa blomma.
Jag kan utan tvekan säga att detta var det godaste jag någonsin ätigt i cupcake väg! Alla var supergoda men första platsen får Mr. Cocos.
Tia höll med mig fast hon gjorde inte konstiga ljud ifrån sig av välbehag när hon åt. Det gjorde tydligen jag.
Så. Missa inte Magnolia Bakery när ni beöker New York. M A G N O L I A  B A K E R Y. Got it? Bra! 


Translation:
♥ Mmmmmmagnolia Bakery! ♥

Kommentarer
Postat av: erika

Svar: Haha, aa det kanske jag borde!

Och guud va gott det där ser ut!!! <3 Haha! ;D

2012-01-28 @ 09:17:09
URL: http://jagochminalskadekamera.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Mmm, vad gott med Cupcakes!

2012-01-28 @ 09:57:34
URL: http://kobranhuggertill.blogspot.com/
Postat av: esteterier

Ååååååh, avis till tusen!

2012-01-28 @ 16:08:04
URL: http://esteterier.blogspot.com/
Postat av: Karoline

MMmm vad fina och vad gott! tack för dina fina kommentarer Lilian, blir så glad varje gång!

2012-01-29 @ 21:34:00
URL: http://ikarolineshuvud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0