konstigalilian -

Pojkar och blommor som växer och gror.

Nä nu ligger jag efter i bloggandet igen. Jag skyller allt på Vermont som tog all min tid och uppmärksamhet. Vilket inte var helt fel i och för sig men nu ska jag styra upp detta lite. För att börja nysta i garnet kommer följande inlägg handla om besöket jag gjorde på Longwood Gardens med Oliver och Viggo förra veckan.
Viggo och jag tog bilen för att hämta upp Oliver efter skolan för att överraska honom att åka direkt till Longwood.
Det gjorde Oliver jätteglad och väl framme visade han sin lycka genom att snabbt klättra upp i ett träd. För övrigt håller jag tummarna för att min tomt någon gång i framtiden kommer ha något liknande träd för attans vad vackert det är.
Inne på Longwood har dom just nu en utställning av orkidéer. Det är ju nya teman där titt tätt som ni vet.
Vid den första vattendammen tiggde pojkarna traditionsenligt mynt från mig.
Dom kastar alltid i ett mynt var där för att önska sig något hemligt.
Efter alla våra besök där är nu dammen fylld med en förmögenhet. Nävars, men några av mynten är allt utbytna mot pojkarnas önskingar.
Efter myntkastningen gick vi till den mest barnvänliga avdelningen.
Där hade dom ett tema om älvor.
Vilket mina grabbar struntade blankt i.
För vad är löjliga älvor jämförelsevis med att springa runt i labyrinten och låta Lilian bli orolig.
Åtminstone är det vad dom tror men jag har ögon i nacken och supersnabba springskor och hela köret så mig lurar dom inte.
Lite här och där så doftade det vår vilket gjorde mig varm i hela kroppen.
Förutom myntkastningen så har pojkarna en till tradition inne på Longwood och det är att slåss över dryckesvattenmackaperen. Pojkar, pojkar, pojkar...
Visst tycker ni blommorna är vackra va? Visste väl det! Och bara för att ni tycker det så kommer jag visa mer från Longwoodgardens i nästa inlägg med. Vilken tur ni har! 




Translation:
Right now at Longwood Gardens: An beautiful orchid exhibit.

Kommentarer
Postat av: Fröken Fynd

Vilka flashbacks jag fick av när jag jobbade som Aupair! Jag var i Tyskland och vi besökte också ofta parker etc. Fast tjejen jag tog hand om var alltid mest intresserad av fikat jag hade packat ner. ;)

2012-02-23 @ 12:24:52
URL: http://www.frokenfynd.se
Postat av: Maritta

ohhh,vilka underbara orkider,du har fotat, och grabbarna ser ut o trivas.

2012-02-23 @ 15:51:08
Postat av: Sara

ÅHHHH men du värsta mysiga klätterträdet på andra bilden !!!!!!!! Fina bilder :)

2012-02-23 @ 19:04:13
URL: http://altelind.blogg.se/
Postat av: karro

åh vad mysigt! längtar tills jag får vara huvud innehållet i dina blogg inlägg!



<3<3<3

2012-02-23 @ 21:20:39
URL: http://kfrick.blogg.se/
Postat av: Anonym

TACK MIN ÄLSKADE DOTTER FÖR DOM UNDERBART VACKRA BLOMMORNA. ÄLSKAR DIG/ DIN MAMMA

2012-02-27 @ 20:06:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0