konstigalilian -

Högt upp i Norra delen av östra USA.

Det är där jag befinner mig just nu för igår rullades det i väg med familjen på semester minsann. Jajemen. En lång weekend i vintriga Vermont är vad vi har framför oss.
En cirkus nio timmar lång körning gjorde vi innan vi kom fram. Tur som var delades resan upp i två omgångar. Vi körde hemifrån Delawere i går efter lunch och spenderade natten i Connecticut hemma hos en familj som är vän till familjen. Det var himla trevligt. Idag runt lunchtid rullade vi iväg igen för körning nummer två. Resan gick mycket bra och jag är imponerad av alla tre pojkarna som inte klagade det minsta. Tack till tvn som var en stor anledning till att två sprallpojkar kunde sitta lugna och snälla under en sådan lång färd.
Nu är vi alltså framme i Vermont. Karta för den intresserade. Vi bor i en lyxig villa med utsikt över fina berg. Ni kan kolla på bilder på resortens hemsida om ni vill. Här ser ni bilder från hur det ser ut i villan där vi bor och om ni bläddrar fram till bild nummer 6 så ser ni lite av hur mitt stora rum med eget lyxbadrum ser ut. 

Läs lite om ställets historia om ni har tid vetja. Ganska intressant. Dom riktiga Sound of Music lirarna stratade det här stället och släktingar till dom jobbar här än i dag. Det kan jag säga er att dom går in för den där soundofmusicska stämningen, i kläder och allt. Jodeladelidihoo!

Translation:
On our way for a vacation in Vermont!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej, jag undrar om någon av dina värdföräldrar är från Sverige? :)

2012-02-18 @ 15:15:28
Postat av: Lilian

Hej Hej! Mina värdbarns farmor är från Sverige, men hon har bott i USA i 42år nu. Och min värdmamma har släkt från Italien så det är lite blandat i blodet :)

2012-02-18 @ 15:45:21
URL: http://konstigalilian.blogg.se/
Postat av: eva

skönt och få komma bort lite med.

du hinner ju se massor på detta år.

kram

2012-02-19 @ 16:12:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0