konstigalilian -

Hej snö! Det var länge sen!

I går när vi kom fram dröjde det inte länge försen grabbarna och jag snörade på oss vinterstövlarna för lek i snön.
Det var första gången som killarna lekte i snö den här vintern då vi har det för varmt för snö hos oss.
Dock dröjde det inte länge försen Viggo tröttnade och blev förbannad på snön. Han tyckte att det var på tok för jobbigt att pulsa runt i den så efter mycket gnäll fick han hänga som en lilten apunge på min rygg en hel del.
Oliver där emot kunde inte få nog av snön.
Här har vi familjen Frosty som vi teamworkade ihop tillsammans. Egentligen var det lite för kallt för snögubbsbygge då det inte var kramsnö, men eftersom jag hade lovat killarna att vi skulle bygga minst en Frosty när vi kom fram till Vermont så kunde jag inte annat än att krama snön med mina händer så hårt jag bara kunde tills det att min kroppsvärme tvingade fram byggbar snö. Härregud vad jag är snäll! Lyssna bara. En apa på ryggen och isklumpar till händer. Men det är nog det minsta jag kan göra för mina kalasgoa amerikaner! 


Lite fakta om Vermont som ni kanske uppskattar:
  • Vermont betyder gröna berg på franska och det i sin tur symboliserar att det är mycket berg med växtlighet på här.
  • Staten är känd för sin lönnsirapsproduktion.
  • Ben&Jerry's glassen kommer här ifrån. (Såg den berömda fabriken på vägen hit).
  • I Vermont är dom kända för sin cheddar. Cheddarosten här ifrån exporteras runt till hela USA. 
    Man lär sig något nytt varje dag! 


    Translation:
    Some fun playing in the snow.

Kommentarer
Postat av: Maritta

härligt !!!!!!!!

2012-02-18 @ 20:47:58
Postat av: Anonym

så härligt för pojkarna att få uppleva hur det är med snö, och med DIG som kompis därtill. Ett STOOOORT fong kramar till er alla från/ mamma mona

2012-02-19 @ 14:03:39
Postat av: eva

hejsan

saknar med snö, vi har inte heller haft snö=(

mysigt det ser ut.

kram

2012-02-19 @ 16:09:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0