konstigalilian -

Paket från Mamma och min Norrman...

Min Mamma är som bekant underbar och full med humor!
Så här lagom till alla ♥:ans dag fick jag ett stort ljusblått paket från henne. 
Fyllt med en massa härligheter! Godis för hela slanten!
Nog för att jag gillar godis men att dömma av mängden hon skickade så får vi nog skriva ordet godisstund i plural i stället för singular. Det vill säga godisstunder.
Även Oliver och Viggo fick sig en dos av svenskt godis.
Lika så Eric och Melissa. Tänk vad Mamma är omtänksam!
Nu var det så att paketet inte enbart var fån Mamma. Det var även från min kära Norrman som jag lärde känna i en tunnelbanevagn i Norge för ungefär åtta år sedan, det vill säga när jag var 14år. Va sjutton nu tänker ni förstås och jag ska förklara. För att göra en lång historia lite lagam: Under min tonår jobbade Mamma i Norge och vid flera tillfällen hälsade jag på henne där och en av gångerna stötte vi på en Norrman som blev helt förälskad i mig. Det var den sjuttonde maj och Mamma och jag var på väg hem i tunnelbanan från ståhejet i centrala Oslo till Mammas lägenhet. Det kryllade med folk överallt och vid en tunnelbanestation ser vi en Norrman som utmärker sig lite extra där han står och väntar på ett tåg. Vilket tåg visste vi förstås inte. Det ända vi visste var att han höll en rosaglittrande presentpåse i ena handen som väckte min uppmärksamhet. Eftersom jag tyckte påsen var fin så jag sa till Mamma "Vilken fin påse den där mannen håller i". 30 sekunder senare så visade det sig att denna norrman, som var 30 år äldre än mig, hamnade på samma tåg och i samma vagn som oss. Det var till och med så att han hamnade i sätet brevid mig, och sätet snett mitt emot Mamma då Mamma satt mitt emot mig. Sen tog det inte lång tid försen mannen började sitt frieri till mig. Jag var tydligen det vackraste han någonsin sett! Han höll ett långt utlägg om mina ögon och om hur mitt liv skulle bli så fantastiskt bra om jag gifte mig med honom. För att lära känna varandra ordentligt skulle han ta med mig på en månads lång tågresa genom USA i flärd och lyx. Vi skulle se och uppleva allt och se kärleken till varandra växa och allt vad han bubblade om. Själv satt jag där, fjorton år gammal och skärrad till tusen. Mitt emot mig satt Mamma med ett stort leende och fnissade. Efter ett tag började mannen att prata med Mamma eftersom han nu förstått att Mamma (och alla övriga i den fulla vagnen) hade hört hans svärmeri till mig. Norrmannen försökte få Mamma att övertyga mig att hans erbjudande skulle förändra mitt liv till det bästa. Mamma sa något om att hon nog tyckte att åldersskillnaden var på tok för stor. Mannen påstod att Mamma hade fel då åldern inte hade någon betydelse i kärlek. Själv satt jag där och hoppades på att mannens hållplats skulle komma så fort som möjligt men icke, och mannen gav sig inte. Han sa att han inte skulle låta det vackraste han sett gå i väg från honom och när han sagt dom orden fick Mamma nog. "Nu får det vara bra" sa Mamma. "Og vad i hele friden har du att gØre med den saken?" fick Mamma till svar. "Du vet väl om att jag är hennes Mamma?!" fick han till svar. Och nu skulle ni ha sett mannens ansikte! Den synen glömmer jag aldrig. Han blev nämligen vit som ett lakan i ansiktet och han ville förmodligen bara sjunka genom jorden. Han hade inte haft en aning om att Mamma var min Mamma!!! Så efter att han bett så mycket om ursäkt kunde vi inte annat än att skratta åt det tillsammans. När Mamma berättade att jag bara var fjorton år blev han ännu vitare i ansiktet. Han hade tydligen trott att jag varit något äldre men i alla fall, snuskgubbe där! Oh vad det var svårt att hålla sig för skratt åt allt detta. Samtidigt som jag tyckte synd om honom tyckte jag att det var rätt åt honom. Och hörre ni! Det bästa med denna historia är detta. Innan han hoppade av tåget gav han mig, mycket riktigt! -den rosaglittriga påsen som ett minne! Helt ovetande om att jag tidigare kommenterat påsen. Så bad han mig att söka upp honom när jag blivit lite äldre så att vi kunde fortsätta hans planer då. När mannen hoppat av tåget och när han hade försvunnit ur vår åsyn sa Mamma skrattandes "Tänk, vissa är lyckliga. Nu fick du ju påsen som du tyckte var så fin" Sen den dagen kan jag lova er att jag aldrig någonsin har kommenterat hur någon påse ser ut. Fin som ful.
Detta är ett underbart underligt minne som jag delar med min Mamma. Påsen har jag sen dess haft i säkert förvar hemma hos Mamma men nu är den alltså här med mig i USA. Mamma är för rolig!
Min norrman vet allt vad jag gillar! För han skickade med min norska favoritläskedryck Villa Champagne.
Och så skickade han med två gröna äpplen...
..och så ett ruttet brunt äpple. Vad han nu menar med detta? Kan det vara så att detta är ett tecken på hans besvikelse över att jag reste till USA utan honom? Stackarn. Men jag måste påpeka för honom att han fortfarande är cirkus 20år för gammal för mig, trots att jag har blivit äldre. Sorry kära du. Sorry...
Tack snälla min älskade Mamma för allt det goda och för inte minst ett gott skratt! Du är för underbar! 
Oliver och Viggo mös med en varsin tablettask i en stor kartong i går. "A little box with candy from Lilian's Mom in a big box" som Oliver sa. Viggo ville inte så gärna vara med på bild och det respekterades men båda hälsar och tackar så mycket till Lilians Mamma in Sweden. Eric och Melissa hälsar också och tackar!

Jag Älskar Dig Mamma!
Varje dag, hela året, vart jag än är på hela jorden -för alltid! ♥ Lilian




Translation:
A big box full with candy from my wonderful Mom! And some love from my Norwegian lover :)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Vilken gullig mamma du har! :)



Och vilken kul (lite läskig)historia. Tur att han inte blev alldeles för besatt iallafall. Jag bara funderade på om det fanns något i påsen den där gången för åtta år sen?



Kram

2012-02-15 @ 22:36:14
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/
Postat av: sara

hahahhahaha gudis ja jag hade nog också tänkt "snuskgubbe!" rolig historia ! :D

2012-02-15 @ 22:43:42
URL: http://altelind.blogg.se/
Postat av: Ass

Åh, tack för morgonens skratt :D

2012-02-16 @ 08:17:55
URL: http://baktankar.blogspot.com
Postat av: Everlasting

Haha, inte visste jag att norrmän kunde vara så läskiga. Men du fick ju en rolig historia med dig i alla fall. Jag var med om något liknande på bussen när jag var 16 med en gubbe som luktade tonfisk och till och med erbjöd mig en ring. Han skulle ta så väl hand om mig om jag gifte mig med honom serru.

2012-02-16 @ 10:18:22
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/
Postat av: Linnea

Mamma är för gulligt!

Hon som var så säker på att äpplen som Norrmannen hade skickat med var så pass besprutade att dom skulle hålla sig ätliga i flera år! Men det kan ju vara så att Nornnen gjort med äpplet som det Snövit åt...för att få dig till hans..



Puss puss

2012-02-16 @ 12:11:14
Postat av: Trees gravid i London

Vilken underbar mamma du har :)

2012-02-16 @ 19:06:38
URL: http://mangofisk.se
Postat av: eva

gulligt av mamma mona=)

det är ju så man blir sugen på godis själv.

kram

2012-02-19 @ 16:14:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0